Aston Martin gaat naar de beurs

Aston Martin heeft eerdere berichten bevestigd dat het naar de beurs in Londen gaat. Na een jaar waarin voor het eerst in tijden winst werd gemaakt, denkt Aston Martin voor ruim één miljard euro aandelen in de handel te brengen. Dat is 20 procent van het totale pakket waarmee de waarde van de ‘autoleverancier van James Bond’ op ruim vijf miljard euro zou liggen.

Chinezen azen nu ook op Aston Martin

"Dit is een grote mijlpaal in onze geschiedenis," zegt CEO Andy Palmer. Hij verwacht op 20 september het prospectus rond de beursgang te publiceren.

Aston Martin verkocht vorig jaar 5.098 automobielen, het hoogste aantal in negen jaar. De gemiddelde verkoopprijs kwam met 175.000 euro weer 11 procent hoger uit dan in 2016. Daarop werd een winst gemaakt van 96 miljoen euro terwijl in het voorafgaande jaar nog 180 miljoen euro verlies werd geleden.

Palmer mikt op een verdere groei naar 14.000 exemplaren en laat daarvoor ook een nieuwe fabriek bouwen in Wales waar Aston Martin de elektrische Lagunda Vision gaat bouwen. Palmer maakt zich daarbij niet zo veel zorgen over Brexit omdat Aston Martin relatief weinig auto’s verkoopt in West-Europa.

Aston Martin gaat naar de beurs - Automobielmanagement.nl

Aston Martin gaat naar de beurs

Aston Martin heeft eerdere berichten bevestigd dat het naar de beurs in Londen gaat. Na een jaar waarin voor het eerst in tijden winst werd gemaakt, denkt Aston Martin voor ruim één miljard euro aandelen in de handel te brengen. Dat is 20 procent van het totale pakket waarmee de waarde van de ‘autoleverancier van James Bond’ op ruim vijf miljard euro zou liggen.

Chinezen azen nu ook op Aston Martin

"Dit is een grote mijlpaal in onze geschiedenis," zegt CEO Andy Palmer. Hij verwacht op 20 september het prospectus rond de beursgang te publiceren.

Aston Martin verkocht vorig jaar 5.098 automobielen, het hoogste aantal in negen jaar. De gemiddelde verkoopprijs kwam met 175.000 euro weer 11 procent hoger uit dan in 2016. Daarop werd een winst gemaakt van 96 miljoen euro terwijl in het voorafgaande jaar nog 180 miljoen euro verlies werd geleden.

Palmer mikt op een verdere groei naar 14.000 exemplaren en laat daarvoor ook een nieuwe fabriek bouwen in Wales waar Aston Martin de elektrische Lagunda Vision gaat bouwen. Palmer maakt zich daarbij niet zo veel zorgen over Brexit omdat Aston Martin relatief weinig auto’s verkoopt in West-Europa.