Schade op Franse markt blijft beperkt

In Frankrijk zijn in september bijna 13 procent minder personenauto’s verkocht dan een jaar eerder. Als wordt gecorrigeerd voor het aantal werkdagen dan blijft de daling beperkt tot 8,5 procent. Die schade valt mee want in augustus werden er door het WLTP-effect in Frankrijk ruim 40 procent meer auto’s aan de man gebracht.

vlag

Over de eerste drie kwartalen van 2018 staat de Franse automarkt daarmee op een plus van 6,5 procent. De verkopen van occasions lagen in september op vrijwel hetzelfde niveau als een jaar eerder en komen daarmee over het jaar tot nu toe 1,5 procent lager uit.

Over die negen maanden gezien doet Jeep het veruit het beste met ruim 40 procent meer verkochte auto’s. Stalgenoot Fiat boekt ook succes met een plus van bijna 23 procent. Andere uitblinkers zijn de zustermerken Hyundai en Kia met respectievelijk 27 en 18 procent meer aan de Fransen verkochte auto’s terwijl Seat goed scoort met een plus van 26 procent.

BMW en Mercedes-Benz verkopen tot nu toe in Frankrijk vrijwel evenveel auto’s als een jaar geleden. Binnen de Franse groepen zelf is Dacia de koploper met ruim 21 procent hogere verkopen. Moederbedrijf Renault wordt echter met 3 procent groei duidelijk voorbij gestreefd door Peugeot dat ruim 8 procent hoger scoort terwijl Citroen op een plus van 4 procent eindigt.

Schade op Franse markt blijft beperkt - Automobielmanagement.nl

Schade op Franse markt blijft beperkt

In Frankrijk zijn in september bijna 13 procent minder personenauto’s verkocht dan een jaar eerder. Als wordt gecorrigeerd voor het aantal werkdagen dan blijft de daling beperkt tot 8,5 procent. Die schade valt mee want in augustus werden er door het WLTP-effect in Frankrijk ruim 40 procent meer auto’s aan de man gebracht.

vlag

Over de eerste drie kwartalen van 2018 staat de Franse automarkt daarmee op een plus van 6,5 procent. De verkopen van occasions lagen in september op vrijwel hetzelfde niveau als een jaar eerder en komen daarmee over het jaar tot nu toe 1,5 procent lager uit.

Over die negen maanden gezien doet Jeep het veruit het beste met ruim 40 procent meer verkochte auto’s. Stalgenoot Fiat boekt ook succes met een plus van bijna 23 procent. Andere uitblinkers zijn de zustermerken Hyundai en Kia met respectievelijk 27 en 18 procent meer aan de Fransen verkochte auto’s terwijl Seat goed scoort met een plus van 26 procent.

BMW en Mercedes-Benz verkopen tot nu toe in Frankrijk vrijwel evenveel auto’s als een jaar geleden. Binnen de Franse groepen zelf is Dacia de koploper met ruim 21 procent hogere verkopen. Moederbedrijf Renault wordt echter met 3 procent groei duidelijk voorbij gestreefd door Peugeot dat ruim 8 procent hoger scoort terwijl Citroen op een plus van 4 procent eindigt.