Daimler en Renault c.s. trekken banden verder aan

Daimler en de Renault/Nissan/Mitsubishi alliantie gaan hun bestaande samenwerking verder uitbreiden. Ze denken daarbij aan nieuwe mobiliteitsdiensten, autonoom rijdende auto’s en de productie van batterijen voor elektrische auto’s.

zetsche ghosn

"We staan open voor activiteiten op al dat soort terreinen," aldus Carlos Ghosn van Renault, Nissan en Mitsubishi tijdens een gezamenlijke persbriefing met collega Dieter Zetsche van Daimler in de marge van de Autosalon in Parijs.

Daimler en Renault werken al acht jaar samen op het gebied van personen- en bestelwagens maar ook motoren en versnellingsbakken, een alliantie die maar weinig in de publiciteit komt. In dat kader zijn bijvoorbeeld de SmartforTwo en de nieuwste Renault Twingo ook gezamenlijk ontwikkeld. Beide bedrijven hebben tevens 3,1 procent van de aandelen van de partner in handen.

"We hebben met die samenwerking al grote synergievoordelen behaald," benadrukt Ghosn. Hij en Zetsche willen dat verder uitbuiten om nog meer op de kosten te besparen en zo meer geld over te hebben voor de technologische ontwikkelingen waar de auto-industrie wereldwijd mee geconfronteerd wordt.

Daimler en Renault c.s. trekken banden verder aan - Automobielmanagement.nl

Daimler en Renault c.s. trekken banden verder aan

Daimler en de Renault/Nissan/Mitsubishi alliantie gaan hun bestaande samenwerking verder uitbreiden. Ze denken daarbij aan nieuwe mobiliteitsdiensten, autonoom rijdende auto’s en de productie van batterijen voor elektrische auto’s.

zetsche ghosn

"We staan open voor activiteiten op al dat soort terreinen," aldus Carlos Ghosn van Renault, Nissan en Mitsubishi tijdens een gezamenlijke persbriefing met collega Dieter Zetsche van Daimler in de marge van de Autosalon in Parijs.

Daimler en Renault werken al acht jaar samen op het gebied van personen- en bestelwagens maar ook motoren en versnellingsbakken, een alliantie die maar weinig in de publiciteit komt. In dat kader zijn bijvoorbeeld de SmartforTwo en de nieuwste Renault Twingo ook gezamenlijk ontwikkeld. Beide bedrijven hebben tevens 3,1 procent van de aandelen van de partner in handen.

"We hebben met die samenwerking al grote synergievoordelen behaald," benadrukt Ghosn. Hij en Zetsche willen dat verder uitbuiten om nog meer op de kosten te besparen en zo meer geld over te hebben voor de technologische ontwikkelingen waar de auto-industrie wereldwijd mee geconfronteerd wordt.