R&D-centrum Rüsselheim blijft hart van Opel

Het onderzoeks- en ontwikkelingscentrum in Rüsselheim blijft het hart van Opel. Alle nieuwe modellen van het Duitse merk blijven daar ontwikkeld worden. Opel zal ook verder geen onderdelen van het centrum verkopen, na het van de hand doen van een deel van de activiteiten met 2.000 van de 7.000 mensen aan het Franse Segula Technologies.

russelheim

Dat heeft CEO Michael Lohscheller verklaard. Hij noemt de overeenkomst met Segula ‘een grote deal’ en belooft de betrokken werknemers dat er goede afspraken gemaakt zullen worden met hun nieuwe baas. Hij wijst er daarbij ook op dat de overdracht nog niet definitief geregeld is. ‘’Deze dingen vergen, ook in het belang van de werkenden, de nodige tijd. Hoeveel tijd kan ik niet zeggen."

R?sselheim is een deel van haar werk kwijt na de verkoop van Opel door General Motors aan PSA omdat dat Franse bedrijf elders al veel doet aan ontwikkeling. Maar Lohscheller spreekt berichten tegen dat het hele Duitse centrum op de tocht zou staan. "Opel heeft bij de ontwikkeling verantwoordelijkheden van de PSA-groep behouden, bijvoorbeeld voor lichte bestelwagens."

R&D-centrum Rüsselheim blijft hart van Opel - Automobielmanagement.nl

R&D-centrum Rüsselheim blijft hart van Opel

Het onderzoeks- en ontwikkelingscentrum in Rüsselheim blijft het hart van Opel. Alle nieuwe modellen van het Duitse merk blijven daar ontwikkeld worden. Opel zal ook verder geen onderdelen van het centrum verkopen, na het van de hand doen van een deel van de activiteiten met 2.000 van de 7.000 mensen aan het Franse Segula Technologies.

russelheim

Dat heeft CEO Michael Lohscheller verklaard. Hij noemt de overeenkomst met Segula ‘een grote deal’ en belooft de betrokken werknemers dat er goede afspraken gemaakt zullen worden met hun nieuwe baas. Hij wijst er daarbij ook op dat de overdracht nog niet definitief geregeld is. ‘’Deze dingen vergen, ook in het belang van de werkenden, de nodige tijd. Hoeveel tijd kan ik niet zeggen."

R?sselheim is een deel van haar werk kwijt na de verkoop van Opel door General Motors aan PSA omdat dat Franse bedrijf elders al veel doet aan ontwikkeling. Maar Lohscheller spreekt berichten tegen dat het hele Duitse centrum op de tocht zou staan. "Opel heeft bij de ontwikkeling verantwoordelijkheden van de PSA-groep behouden, bijvoorbeeld voor lichte bestelwagens."