Opel weet marktaandeel op te voeren

Opel en zustermerk Vauxhall hebben hun marktaandeel voor personen- en bestelwagens in Europa in september weten op te voeren tot zeven procent. Een jaar geleden bleef Opel/Vauxhall nog op 6,2 procent steken.

Opel weet marktaandeel op te voeren

Opel zit nu op het hoogste marktaandeel in één maand sinds maart 2016. Eerder al deelde moederbedrijf PSA mee dat Opel/Vauxhall voor het eerst in vele jaren weer winst had opgeleverd.

Opel bereikte afgelopen maand in ons land het hoogste marktaandeel, te weten 10,4 procent. Daarmee waren de Duitsers vorige maand ook marktleider op de vaderlandse automarkt. Maar ook in Duitsland doet Opel het een stuk beter dan voorheen. Daar kwam het marktaandeel uit op 9,5 procent vergeleken met 7,3 procent een jaar eerder. Dat was het beste resultaat voor september in elf jaar. Vauxhall kwam op haar thuismarkt Groot-Brittannië uit op 8,6 procent, dat was 1,3 procentpunten hoger. Verder boekte Opel ook vooruitgang in onder meer Italië, Spanje en Frankrijk.

"Zeven procent marktaandeel in Europa is een prima resultaat waar we trots op kunnen zijn. De winst heeft bovendien een brede basis en zit ook in de juiste, winstgevende segmenten," zegt Xavier Duchemin, directeur sales en marketing. Hij geeft wel toe dat Opel kon profiteren van het feit dat het tijdig de WLTP-procedures op orde had terwijl concurrenten daarmee problemen ondervonden en niet alle modellen tijdig konden leveren.

Opel weet marktaandeel op te voeren - Automobielmanagement.nl

Opel weet marktaandeel op te voeren

Opel en zustermerk Vauxhall hebben hun marktaandeel voor personen- en bestelwagens in Europa in september weten op te voeren tot zeven procent. Een jaar geleden bleef Opel/Vauxhall nog op 6,2 procent steken.

Opel weet marktaandeel op te voeren

Opel zit nu op het hoogste marktaandeel in één maand sinds maart 2016. Eerder al deelde moederbedrijf PSA mee dat Opel/Vauxhall voor het eerst in vele jaren weer winst had opgeleverd.

Opel bereikte afgelopen maand in ons land het hoogste marktaandeel, te weten 10,4 procent. Daarmee waren de Duitsers vorige maand ook marktleider op de vaderlandse automarkt. Maar ook in Duitsland doet Opel het een stuk beter dan voorheen. Daar kwam het marktaandeel uit op 9,5 procent vergeleken met 7,3 procent een jaar eerder. Dat was het beste resultaat voor september in elf jaar. Vauxhall kwam op haar thuismarkt Groot-Brittannië uit op 8,6 procent, dat was 1,3 procentpunten hoger. Verder boekte Opel ook vooruitgang in onder meer Italië, Spanje en Frankrijk.

"Zeven procent marktaandeel in Europa is een prima resultaat waar we trots op kunnen zijn. De winst heeft bovendien een brede basis en zit ook in de juiste, winstgevende segmenten," zegt Xavier Duchemin, directeur sales en marketing. Hij geeft wel toe dat Opel kon profiteren van het feit dat het tijdig de WLTP-procedures op orde had terwijl concurrenten daarmee problemen ondervonden en niet alle modellen tijdig konden leveren.