PSA kon die toppositie veroveren door de enorme terugval bij de Volkswagen merken die de verkopen samen met 48 procent zagen dalen door de WLTP-perikelen terwijl PSA de schade beperkt kon houden tot 7,7 procent. De toppositie was ook nog voor een flink deel te danken aan Opel dat 80.715 auto’s aan de verkoopcijfers bijdroeg.

Derde merk in Europa was de BMW-groep van BMW en Mini die 99.371 auto’s wist te slijten. Renault, dat de verkopen vergeleken met vorig jaar september met 27 procent zag dalen, komt pas op een vierde plaats met 94.964 exemplaren. De vijfde positie is ondanks een terugval met bijna 14 procent voor Ford met 77.369 stuks, gevolgd door Toyota dat 66.681 auto’s verkocht en daarmee nauwelijks terrein verloor. Fiat Chrysler Automobiles is zevende met 60.400 auto’s, een daling met 30 procent die FCA daarmee wat klappen betreft direct na de VW Groep plaatst.