FBI heeft Tesla in het vizier

De FBI onderzoekt of Tesla systematisch verkeerde informatie over de productiecijfers van Model 3 naar buiten heeft gebracht.

FBI heeft Tesla in het vizier

Daarbij kijkt de FBI terug naar heel 2017, meldt de Wall Street Journal. Het onderzoek maakt deel uit van de al aan de gang zijnde onderzoeken naar de vraag of Tesla investeerders heeft misleid. Tesla stelt dat er geen dagvaarding of officieel verzoek om het verstrekken van informatie bij haar is binnengekomen. De Wall Street Journal schrijft echter dat vroegere werknemers van Tesla wel opgeroepen zijn om te getuigen. 

Productie hel

"Toen we begonnen met het opvoeren van de productie van Model 3 zijn we steeds duidelijk geweest over hoe moeilijk het zou zijn en hebben we ook openlijk uitgelegd dat we alleen maar zo snel konden gaan als onze minst gelukkige of minst succesvolle leverancier en dat we een ‘productie hel’ in zouden gaan. Uiteindelijk kostte het ons, gezien de moeilijkheden die we niet hadden voorzien bij deze nog nooit vertoonde productieslag, zes maanden langer dat we hadden verwacht om het gestelde doel van 5.000 eenheden per week te halen. Hoewel Tesla kritiek krijgt als we onze doelen uitstellen moet niet worden vergeten dat we veel doelen waaraan de meesten twijfelden wel hebben gehaald."

FBI heeft Tesla in het vizier - Automobielmanagement.nl

FBI heeft Tesla in het vizier

De FBI onderzoekt of Tesla systematisch verkeerde informatie over de productiecijfers van Model 3 naar buiten heeft gebracht.

FBI heeft Tesla in het vizier

Daarbij kijkt de FBI terug naar heel 2017, meldt de Wall Street Journal. Het onderzoek maakt deel uit van de al aan de gang zijnde onderzoeken naar de vraag of Tesla investeerders heeft misleid. Tesla stelt dat er geen dagvaarding of officieel verzoek om het verstrekken van informatie bij haar is binnengekomen. De Wall Street Journal schrijft echter dat vroegere werknemers van Tesla wel opgeroepen zijn om te getuigen. 

Productie hel

"Toen we begonnen met het opvoeren van de productie van Model 3 zijn we steeds duidelijk geweest over hoe moeilijk het zou zijn en hebben we ook openlijk uitgelegd dat we alleen maar zo snel konden gaan als onze minst gelukkige of minst succesvolle leverancier en dat we een ‘productie hel’ in zouden gaan. Uiteindelijk kostte het ons, gezien de moeilijkheden die we niet hadden voorzien bij deze nog nooit vertoonde productieslag, zes maanden langer dat we hadden verwacht om het gestelde doel van 5.000 eenheden per week te halen. Hoewel Tesla kritiek krijgt als we onze doelen uitstellen moet niet worden vergeten dat we veel doelen waaraan de meesten twijfelden wel hebben gehaald."