Britse autofabrieken hamsteren onderdelen

Bentley is in Duitsland vervaardigde onderdelen voor haar fabriek in het Engelse Crewe aan het ‘hamsteren’ om te voorkomen dat Brexit roet in het eten gaat gooien. Als er niet tijdig een akkoord komt tussen Groot-Brittannië en de EU dan zou ook Bentley haar fabriek rond de Brexit-datum van 29 maart 2019 een tijd kunnen sluiten. Bovendien zou zo een no-deal Brexit verdere investeringen ernstig bemoeilijken.

Britse autofabrieken hamsteren onderdelen

CEO Adrian Hallmark heeft tegenover Reuters bevestigd dat er extra onderdelen en componenten worden aangevoerd. Bovendien is Bentley voor dat transport overgestapt van Dover, de drukste veerhaven van Europa waar de chaos na een no-deal Brexit het grootst kan zijn, naar het veel rustiger Immingham in Noord-Engeland. "Als er geen deal komt, dan gaan we meer onderdelen opslaan en de fabriek een paar dagen sluiten, bijvoorbeeld door de Kerst- of Paasvakantie te verlengen. In het beste geval is Brexit een irriterende factor voor onze winstgevendheid. In het slechtste geval zal het zware schade toebrengen aan de winst en de investeringen belemmeren."

Al eerder deelde BMW mee dat haar Mini-fabriek in Oxford volgend jaar maart een maand dicht gaat om Brexit-haperingen voor te zijn. Aston Martin is net als Bentley begonnen met het inkopen en opslaan van extra hoeveelheden onderdelen. Topman Ralf Speth van Jaguar Land Rover heeft gewaarschuwd dat zo’n no-deal Brexit tienduizenden banen in de Britse auto-industrie kan gaan kosten.’

Britse autofabrieken hamsteren onderdelen - Automobielmanagement.nl

Britse autofabrieken hamsteren onderdelen

Bentley is in Duitsland vervaardigde onderdelen voor haar fabriek in het Engelse Crewe aan het ‘hamsteren’ om te voorkomen dat Brexit roet in het eten gaat gooien. Als er niet tijdig een akkoord komt tussen Groot-Brittannië en de EU dan zou ook Bentley haar fabriek rond de Brexit-datum van 29 maart 2019 een tijd kunnen sluiten. Bovendien zou zo een no-deal Brexit verdere investeringen ernstig bemoeilijken.

Britse autofabrieken hamsteren onderdelen

CEO Adrian Hallmark heeft tegenover Reuters bevestigd dat er extra onderdelen en componenten worden aangevoerd. Bovendien is Bentley voor dat transport overgestapt van Dover, de drukste veerhaven van Europa waar de chaos na een no-deal Brexit het grootst kan zijn, naar het veel rustiger Immingham in Noord-Engeland. "Als er geen deal komt, dan gaan we meer onderdelen opslaan en de fabriek een paar dagen sluiten, bijvoorbeeld door de Kerst- of Paasvakantie te verlengen. In het beste geval is Brexit een irriterende factor voor onze winstgevendheid. In het slechtste geval zal het zware schade toebrengen aan de winst en de investeringen belemmeren."

Al eerder deelde BMW mee dat haar Mini-fabriek in Oxford volgend jaar maart een maand dicht gaat om Brexit-haperingen voor te zijn. Aston Martin is net als Bentley begonnen met het inkopen en opslaan van extra hoeveelheden onderdelen. Topman Ralf Speth van Jaguar Land Rover heeft gewaarschuwd dat zo’n no-deal Brexit tienduizenden banen in de Britse auto-industrie kan gaan kosten.’