Jaguar en Land Rover verkochten gezamenlijk de helft minder auto’s in China maar aan de andere kant zette de Britse thuismarkt – weliswaar na een eerdere dip – juist een sterke plus van 46 procent neer. In de rest van Europa moest JLR 13,5 procent inleveren terwijl de Britten in Noord-Amerika wel weer een kwart meer auto’s wisten te verkopen dan in oktober 2017.

Trouwe klanten in Noord-Amerika

Dit keer is Jaguar het best presterende merk binnen de groep want dat verkocht wereldwijd met 13.764 exemplaren bijna twaalf procent meer auto’s dan een jaar eerder. Bij Jaguar doen vooral de E-Pace en I-Pace SUV’s het prima. Land Rover zag de verkopen echter met 10,5 procent inzakken, ondanks het succes van de vernieuwde Range Rover en Range Rover Sport en van de Velar. "We blijven problemen ondervinden in sommige markten, met name China. We blijven het echter goed doen in Groot-Brittannië en Noord-Amerika waaruit blijkt dat onze klanten ons trouw blijven. Zoals we vorige week hebben aangekondigd voeren we een herstructureringsplan uit en nemen we alle benodigde stappen om onze business nieuw leven in te blazen, vooral in China," zegt Felix Brautigam, de Duitse chief commercial officer of JLR.