PSA heeft momenteel een grote fabriek voor personenauto’s als de Opel Astra in Ellesmere Port bij Liverpool en een fabriek waar middelzware bestelwagens waaronder de Vivaro worden gemaakt in Luton bij Londen. Die twee vestigingen bieden samen werk aan zo’n 3.000 mensen. Ongeveer 80 procent van de in die Britse fabrieken van de band lopende auto’s gaat naar andere Europese landen of elders in de wereld.

PSA wil niet reageren op de in Groot-Brittannië rondzingende berichten. "We geven op dit moment geen commentaar op het Brexit proces en de beoordeling ervan door Groupe PSA omdat we nog niet in de eindfase zitten. We hebben verscheidende oplossingen om op verschillende scenario’s te reageren," aldus een woordvoerder. Eén van die oplossingen kan ook zijn om onderdelen te ‘hamsteren’ zoals bijvoorbeeld ook BMW overweegt voor haar Mini-fabriek in Oxford.

Eerder al werd bekend dat vier fabrieken van toeleveranciers aan de auto-industrie in Groot-Brittannië dicht gaan. Bandenfabrikant Michelin heeft al één vestiging in Noord-Ierland gesloten en doet hetzelfde met een fabriek in Schotland terwijl de Duitse onderdelenfabrikant Schaeffler eveneens twee Britse fabrieken dicht doet. Schaeffler geeft expliciet toe dat het gaat om Brexit en de gevolgen voor de auto-industrie. Daarnaast is Jaguar Land Rover bezig met het schrappen van duizend arbeidsplaatsen bij haar vestiging in Castle Bromwich bij Birmingham.