In plaats daarvan wil de Zweedse autobouwer vooral de aandacht proberen te trekken voor haar nieuwe mobiliteitsdiensten als autodelen en onderhouds- en gebruiksabonnementen. De boodschap die de stand moet uitstralen is dan ook: ‘This is not a car.’

De ideeën van Volvo sluiten goed aan bij die van de organisatoren van het evenement die nu meer spreken over een mobiliteitsshow dan over een autotentoonstelling. "We denken dat het moment is aangebroken om ons werkelijk te richten op de grote veranderingen die aan de gang zijn in onze autowereld," zegt Marten Levenstram die bij Volvo Cars hoofd is van productstrategie. Tijdens de LA Autoshow wil Volvo vooral ook praten over verdere samenwerking met andere deelnemers zoals tech-bedrijven of dienstverleners. "Dan kunnen we kijken of we nieuwe partners kunnen vinden, bijvoorbeeld op het gebied van autonoom rijden," denkt Levenstram. Hij wijst in dat verband op Amazon, de internetgigant waarmee Volvo een pilot draait voor het thuis afleveren van bestellingen met autonoom rijdende auto’s. "Ik denk niet dat we bang hoeven te zijn dat we bij dat soort zaken in de schaduw komen te staan van Amazon, het is én én, wij zijn partners."