Rendement autofabrikanten in dal

Autofabrikanten hebben in het derde kwartaal van dit jaar het laagste rendement behaald sinds de financiële crisis van 2009. De totale operationele winst (Ebit) kwam uit op 19,3 miljard euro, dat is drie procent minder dan een jaar eerder.

Rendement autofabrikanten in dal

Die berekening van adviesbureau Ernst & Young is voor het Duitse Handelsblatt aanleiding om de aangekondigde zware inkrimpingen bij General Motors te betitelen als een harde waarschuwing voor de Duitse auto-industrie. "De Duitsers gaan maar door met nieuwe fabrieken bouwen en openen terwijl GM alle reden ziet om op de rem te trappen. De gouden tijden zijn niet alleen voor de Amerikaanse auto-industrie voorbij." Weliswaar hebben BMW en Daimler en ook toeleverancier Continental al gewaarschuwd dat de winst lager uit zal vallen dan verwacht maar ze trekken daar volgens Handelsblatt nog niet de juiste conclusies uit.

"Terwijl General Motors nog redelijk verdient en toch ingrijpt, zit het rendement bij BMW, Daimler en Volkswagen in de kelder. In tegenstelling tot GM denken de Duitse autofabrikanten er echter volstrekt niet aan het mes te zetten in de productie. Integendeel, ze voeren alle drie die productie fors op, ondanks alle waarschuwingssignalen." Zo heeft Volkswagen vorige week tot veler verrassing aangekondigd dat het een locatie zoekt voor een nieuwe fabriek in Oost-Europa en heeft BMW net capaciteit toegevoegd in Hongarije. Ook in China en zelfs Mexico worden nieuwe fabrieken voor de Duitse merken gebouwd. "Zijn de Duitsers nou optimistischer dan GM-cheffin Mary Barry," vraagt Handelsblatt zich dan ook af.

Rendement autofabrikanten in dal - Automobielmanagement.nl

Rendement autofabrikanten in dal

Autofabrikanten hebben in het derde kwartaal van dit jaar het laagste rendement behaald sinds de financiële crisis van 2009. De totale operationele winst (Ebit) kwam uit op 19,3 miljard euro, dat is drie procent minder dan een jaar eerder.

Rendement autofabrikanten in dal

Die berekening van adviesbureau Ernst & Young is voor het Duitse Handelsblatt aanleiding om de aangekondigde zware inkrimpingen bij General Motors te betitelen als een harde waarschuwing voor de Duitse auto-industrie. "De Duitsers gaan maar door met nieuwe fabrieken bouwen en openen terwijl GM alle reden ziet om op de rem te trappen. De gouden tijden zijn niet alleen voor de Amerikaanse auto-industrie voorbij." Weliswaar hebben BMW en Daimler en ook toeleverancier Continental al gewaarschuwd dat de winst lager uit zal vallen dan verwacht maar ze trekken daar volgens Handelsblatt nog niet de juiste conclusies uit.

"Terwijl General Motors nog redelijk verdient en toch ingrijpt, zit het rendement bij BMW, Daimler en Volkswagen in de kelder. In tegenstelling tot GM denken de Duitse autofabrikanten er echter volstrekt niet aan het mes te zetten in de productie. Integendeel, ze voeren alle drie die productie fors op, ondanks alle waarschuwingssignalen." Zo heeft Volkswagen vorige week tot veler verrassing aangekondigd dat het een locatie zoekt voor een nieuwe fabriek in Oost-Europa en heeft BMW net capaciteit toegevoegd in Hongarije. Ook in China en zelfs Mexico worden nieuwe fabrieken voor de Duitse merken gebouwd. "Zijn de Duitsers nou optimistischer dan GM-cheffin Mary Barry," vraagt Handelsblatt zich dan ook af.