Audi investeert in vijf jaar tijd 40 miljard euro

Audi gaat de komende vijf jaar in totaal 40 miljard investeren in nieuwe projecten en ontwikkelingen. Daarvan gaat 14 miljard naar elektrische mobiliteit, digitalisering en autonoom rijden. Die investeringen gaan zowel naar fabrieken, machines en uitrusting als naar onderzoek en ontwikkeling. Aan de andere kant wil Audi verder in de kosten snijden, wat in dit lopende jaar al meer dan één miljard op moet breng

bram schot

“Deze planningsronde heeft een duidelijke signatuur. We hebben het over een erg systematische benadering van elektrische mobiliteit en zullen in de toekomst veel meer gefocust zijn. We geven bij de besteding van onze middelen vastberaden prioriteit aan toekomst-georiënteerde producten en diensten die hoogst aantrekkelijk en relevant voor de markt zijn,’’ aldus Bram Schot, de Nederlander die tijdelijk bestuursvoorzitter is van Audi. In het dinsdag verspreide bericht wordt nog niets gezegd over een eventuele definitieve benoeming van Schot als topman. 

Audi hoopt na de e-tron tot 2025 rond de twintig elektrische modellen op de weg te hebben, waarvan de helft all-electric. Daarnaast wordt veel aandacht besteed aan digitalisering van zowel de auto’s als de fabrieken. Op het gebied van grotere elektrische auto’s trekt Audi de banden met zustermerk Porsche verder aan. Samen met Volkswagen wordt daarnaast gewerkt aan een ‘modular electric drive kit’. 

Audi investeert in vijf jaar tijd 40 miljard euro - Automobielmanagement.nl

Audi investeert in vijf jaar tijd 40 miljard euro

Audi gaat de komende vijf jaar in totaal 40 miljard investeren in nieuwe projecten en ontwikkelingen. Daarvan gaat 14 miljard naar elektrische mobiliteit, digitalisering en autonoom rijden. Die investeringen gaan zowel naar fabrieken, machines en uitrusting als naar onderzoek en ontwikkeling. Aan de andere kant wil Audi verder in de kosten snijden, wat in dit lopende jaar al meer dan één miljard op moet breng

bram schot

“Deze planningsronde heeft een duidelijke signatuur. We hebben het over een erg systematische benadering van elektrische mobiliteit en zullen in de toekomst veel meer gefocust zijn. We geven bij de besteding van onze middelen vastberaden prioriteit aan toekomst-georiënteerde producten en diensten die hoogst aantrekkelijk en relevant voor de markt zijn,’’ aldus Bram Schot, de Nederlander die tijdelijk bestuursvoorzitter is van Audi. In het dinsdag verspreide bericht wordt nog niets gezegd over een eventuele definitieve benoeming van Schot als topman. 

Audi hoopt na de e-tron tot 2025 rond de twintig elektrische modellen op de weg te hebben, waarvan de helft all-electric. Daarnaast wordt veel aandacht besteed aan digitalisering van zowel de auto’s als de fabrieken. Op het gebied van grotere elektrische auto’s trekt Audi de banden met zustermerk Porsche verder aan. Samen met Volkswagen wordt daarnaast gewerkt aan een ‘modular electric drive kit’.