Die doelstelling ontvouwt ceo Nick Reilly in een interview met de Financial Times. Een winstmarge van vier à vijf procent vóór belastingen acht Reilly haalbaar. "Het moet ons niet meer dan vier jaar kosten om dat niveau te bereiken."

Bij zijn prognose baseert Reilly zich niet alleen op de komende sanering van Opel, waarbij in Europa waarschijnlijk zo’n 8500 banen verdwijnen. Ook de stroom nieuwe modellen (tachtig procent van de huidige modellen krijgt binnen drie jaar een opvolger) zal bijdragen aan de wederopstanding. Verder ziet Reilly kansen in de onderkant van de markt, waar kleine auto’s als een van de weinige nog groeipotentieel bezitten. Hoewel de focus van Opel volgens Reilly primair in Europa moet liggen, sluit hij expansie op termijn naar Zuid-Amerika, het Midden-Oosten en delen van Azié niet uit.

Analisten betwijfelen de haalbaarheid van Reilly’s winstmarge. Voor een volumefabrikant van auto’s achten zij een dergelijke marge hooguit tijdelijk haalbaar, wanneer de productcyclus van een model op zijn hoogtepunt is en de vraag naar auto’s in het algemeen enorm sterk groeit.