Lancia en Chrysler delen stand in Genève

Het gaat er dan toch daadwerkelijk van komen: Chrysler en Lancia gaan een stand delen in Genève en een gezamenlijke persconferentie houden. Het is weer een stap op de weg van de integratie van de twee merken. In Detroit toonde men al een Lancia Delta met een Chrysler-badge.

Dat meldt het Amerikaanse Automotive News. De merken Lancia en Chrysler zullen in Europa een productportfolio gaan delen. Waarschijnlijk zullen de Lancia’s alleen in Italië worden verkocht omdat het merk daar goed wordt verkocht. In de andere landen van Europa zullen de Lancia’s worden verkocht als Chryslers naast de eigen auto’s van het Amerikaanse merk. Fiat bezit twintig procent van Chrysler en is van plan Chrysler te integreren met het chiquere Lancia-merk om het productaanbod van beide merken te vergroten zonder grote investeringen te doen.

Net voor de Kerst heeft Sergio Marchionne een productplan gepresenteerd. Dat houdt ook in dat er Chryslers uit Amerika worden geïmporteerd en die een Lancia-badge krijgen. Die auto’s zouden in 2011 worden gelanceerd in Italië. Het zou gaan om de nieuwe versie van de Sebring sedan en convertible, de gefacelifte Town & Country minivan en opnieuw vormgegeven 300C.

Vorig jaar verkocht Lancia wereldwijd 121 duizend auto’s waavan er 102 duizend werden verkocht op de thuismarkt Italië. Chrysler verkocht vorig jaar zo’n elfduizend auto’s in Europa.

 

Lancia en Chrysler delen stand in Genève - Automobielmanagement.nl

Lancia en Chrysler delen stand in Genève

Het gaat er dan toch daadwerkelijk van komen: Chrysler en Lancia gaan een stand delen in Genève en een gezamenlijke persconferentie houden. Het is weer een stap op de weg van de integratie van de twee merken. In Detroit toonde men al een Lancia Delta met een Chrysler-badge.

Dat meldt het Amerikaanse Automotive News. De merken Lancia en Chrysler zullen in Europa een productportfolio gaan delen. Waarschijnlijk zullen de Lancia’s alleen in Italië worden verkocht omdat het merk daar goed wordt verkocht. In de andere landen van Europa zullen de Lancia’s worden verkocht als Chryslers naast de eigen auto’s van het Amerikaanse merk. Fiat bezit twintig procent van Chrysler en is van plan Chrysler te integreren met het chiquere Lancia-merk om het productaanbod van beide merken te vergroten zonder grote investeringen te doen.

Net voor de Kerst heeft Sergio Marchionne een productplan gepresenteerd. Dat houdt ook in dat er Chryslers uit Amerika worden geïmporteerd en die een Lancia-badge krijgen. Die auto’s zouden in 2011 worden gelanceerd in Italië. Het zou gaan om de nieuwe versie van de Sebring sedan en convertible, de gefacelifte Town & Country minivan en opnieuw vormgegeven 300C.

Vorig jaar verkocht Lancia wereldwijd 121 duizend auto’s waavan er 102 duizend werden verkocht op de thuismarkt Italië. Chrysler verkocht vorig jaar zo’n elfduizend auto’s in Europa.