Een op de vijf Duitse Toyota-prospects haakt af

De gevolgen van de reeks terugroepacties van Toyota vertalen zich in een afnemende belangstelling bij Duitse kandidaat-kopers.

Het Duitse vakblad Automobilwoche haalt onderzoek aan van de Nürnbergse marktonderzoeker Puls. Daaruit blijkt dat iedere vijfde Toyota-prospect afziet van de aankoop.

Puls wilde weten of en welke invloed er is op het koopgedrag. Dit naar aanleiding van de recente problemen bij Toyota op het gebied van kwaliteit. De stroom publiciteit blijkt zijn  effect niet te missen, zo leert de Puls-enquête onder zevenhonderd autokopers. Een van de vijf Toyota-gegadigden zei af te zien van een model van dit merk. Nog eens 27 procent zegt liever even te wachten met de aanschaf van een Toyota.

Reacties

Wat een drama-mensen toch weer… Nu zijn Toyota kopers sowieso al van die saaie berekende mensen, maar een auto niet kopen vanwege een terugroepactie is echt het toppunt van lafheid.

Geplaatst door: CB op

In hetzelfde baanbrekende onderzoek is vast en zeker ook een teruglopende vraag naar cabrio’s in de winter aangetoond! soms zijn onderzoeken zo verrasend!

Geplaatst door: WV op

Het is ook nooit goed. Geen terugroepactie dan ben je een slechte fabrikant, wel een actie dan ben je nog slechter.
Het begint overigens een trend te worden die terugroepacties, Renault o.a.
Zou het gewoon een nieuw fenomeen zijn? Een “contactmoment” met de klant ….

Geplaatst door: Jeroen op

Och zo houd men alles een beetje in stand toch, de komende jaren weet Toyota namelijk wel waar deze zich mee bezig moet gaan houden. Zij hebben zich goed naar de top weten te werken, maar dit is meestal maar van korte duur,

Geplaatst door: Hermen op
Een op de vijf Duitse Toyota-prospects haakt af - Automobielmanagement.nl

Een op de vijf Duitse Toyota-prospects haakt af

De gevolgen van de reeks terugroepacties van Toyota vertalen zich in een afnemende belangstelling bij Duitse kandidaat-kopers.

Het Duitse vakblad Automobilwoche haalt onderzoek aan van de Nürnbergse marktonderzoeker Puls. Daaruit blijkt dat iedere vijfde Toyota-prospect afziet van de aankoop.

Puls wilde weten of en welke invloed er is op het koopgedrag. Dit naar aanleiding van de recente problemen bij Toyota op het gebied van kwaliteit. De stroom publiciteit blijkt zijn  effect niet te missen, zo leert de Puls-enquête onder zevenhonderd autokopers. Een van de vijf Toyota-gegadigden zei af te zien van een model van dit merk. Nog eens 27 procent zegt liever even te wachten met de aanschaf van een Toyota.

Reacties

Wat een drama-mensen toch weer… Nu zijn Toyota kopers sowieso al van die saaie berekende mensen, maar een auto niet kopen vanwege een terugroepactie is echt het toppunt van lafheid.

Geplaatst door: CB op

In hetzelfde baanbrekende onderzoek is vast en zeker ook een teruglopende vraag naar cabrio’s in de winter aangetoond! soms zijn onderzoeken zo verrasend!

Geplaatst door: WV op

Het is ook nooit goed. Geen terugroepactie dan ben je een slechte fabrikant, wel een actie dan ben je nog slechter.
Het begint overigens een trend te worden die terugroepacties, Renault o.a.
Zou het gewoon een nieuw fenomeen zijn? Een “contactmoment” met de klant ….

Geplaatst door: Jeroen op

Och zo houd men alles een beetje in stand toch, de komende jaren weet Toyota namelijk wel waar deze zich mee bezig moet gaan houden. Zij hebben zich goed naar de top weten te werken, maar dit is meestal maar van korte duur,

Geplaatst door: Hermen op