Muller: 75 Spykers in 2010, 100 duizend Saabs in 2011

Spyker verwacht dit jaar 75 auto’s te maken; een verdubbeling van 2009. Dat liet CEO Victor Muller gisteren weten op de jaarvergadering over 2009. De bijeenkomst vond plaats in Zeewolde.

Muller erkende dat Spyker het afgelopen jaar wel last van de crisis had, maar stelde dat de tegenvallende productie ook werd veroorzaakt door de productieverhuizing naar Engeland en een gebrek aan managementaandacht, door de overname van Saab.

Het meeste nieuws tijdens de jaarvergadering betrof Saab. Saab-directeur Jan Ake Jonsson was persoonlijk met de auto – het Zweedse luchtruim was door de vulkaanuitbarsting nog gesloten – naar Zeewolde gereden om de jaarvergadering bij te wonen. Muller heeft met Jonsson de afgelopen weken meerdere van dit soort ‘dog & pony shows’ gehouden. Muller: "Ik laat het aan u om te beslissen wie de hond en wie de pony is. We hebben die shows als Amerikaanse toeristen gedaan. We hadden alle Amerikaanse dealers in Boston bij elkaar, zodat we in één dag heel Amerika konden doen. In Europa deden we telkens twee landen per dag en daarna was Azië aan de beurt. Snip en Snap in Singapore."

Saab gaat dit jaar vijftigduizend auto’s maken en volgend jaar het dubbele – en dat vonden Jonsson en Muller "conservatief ingeschat." Jonsson verwacht de komende tijd steeds meer Zweedse toeleveranciers te vinden en maakt zich op voor veel nieuwe modellen. "In 2012 zal de oudste Saab in de showroom de nieuwe 9-5 zijn." Bij 105 duizend verkochte exemplaren draait Saab break-even. Het is de bedoeling om het break-even-niveau met twintigduizend stuks omlaag te brengen.

Jonsson en Muller zijn inmiddels vrienden geworden. Beiden vinden weliswaar dat ze erg van elkaar verschillen, maar ook dat ze elkaar goed aanvullen. Direct na de vergadering van gisteren vertrokken ze samen naar Schiphol om vandaar naar China te vliegen – om op 23 april de persdag van de ‘Beijing International Automotive Exhibition’ (Auto China 2010) bij te wonen.

Reacties

We zien het aan de veroordeling van de Palminvest cowboys. Je mag in dit land liegen, bedriegen en mensen geld uit hun zak lullen om je eigen hobbies te bekostigen en daar hoef je maar drie jaar voor te zitten. Het wordt tijd dat vooral Snip eens met z’n mooie verhalen om zijn oren wordt geslagen. Dit gelooft toch niemand, of wel?

Geplaatst door: jsk op

Ode aan Victor want,
Problemen zijn geen stoptekens; het zijn wegwijzers.

Geplaatst door: George V. op

Achter dezen getallen zit zeer zeker een goede denkwijze, als we de recessie weg denken. Maar het is voor mij weinig positief dat beide firma’s met die aantallen nog steeds verlies maken. in 2012 wordt het pas echt spannend. Dan moet Saab-Spyker compleet op eigen benen staan.
Zelfs tot die tijd investeer ik liever mijn geld in een ander fonds, philips? die halen wel zwarte cijfers!

Geplaatst door: Robin S op

Al zou het uitstel van executie zijn: leef iedere dag of het je laatste is; dat zijn de meest intense dagen! Ga ik intussen sparen voor de nieuwe 9-3!

Geplaatst door: ofzoietsanders op
Muller: 75 Spykers in 2010, 100 duizend Saabs in 2011 - Automobielmanagement.nl

Muller: 75 Spykers in 2010, 100 duizend Saabs in 2011

Spyker verwacht dit jaar 75 auto’s te maken; een verdubbeling van 2009. Dat liet CEO Victor Muller gisteren weten op de jaarvergadering over 2009. De bijeenkomst vond plaats in Zeewolde.

Muller erkende dat Spyker het afgelopen jaar wel last van de crisis had, maar stelde dat de tegenvallende productie ook werd veroorzaakt door de productieverhuizing naar Engeland en een gebrek aan managementaandacht, door de overname van Saab.

Het meeste nieuws tijdens de jaarvergadering betrof Saab. Saab-directeur Jan Ake Jonsson was persoonlijk met de auto – het Zweedse luchtruim was door de vulkaanuitbarsting nog gesloten – naar Zeewolde gereden om de jaarvergadering bij te wonen. Muller heeft met Jonsson de afgelopen weken meerdere van dit soort ‘dog & pony shows’ gehouden. Muller: "Ik laat het aan u om te beslissen wie de hond en wie de pony is. We hebben die shows als Amerikaanse toeristen gedaan. We hadden alle Amerikaanse dealers in Boston bij elkaar, zodat we in één dag heel Amerika konden doen. In Europa deden we telkens twee landen per dag en daarna was Azië aan de beurt. Snip en Snap in Singapore."

Saab gaat dit jaar vijftigduizend auto’s maken en volgend jaar het dubbele – en dat vonden Jonsson en Muller "conservatief ingeschat." Jonsson verwacht de komende tijd steeds meer Zweedse toeleveranciers te vinden en maakt zich op voor veel nieuwe modellen. "In 2012 zal de oudste Saab in de showroom de nieuwe 9-5 zijn." Bij 105 duizend verkochte exemplaren draait Saab break-even. Het is de bedoeling om het break-even-niveau met twintigduizend stuks omlaag te brengen.

Jonsson en Muller zijn inmiddels vrienden geworden. Beiden vinden weliswaar dat ze erg van elkaar verschillen, maar ook dat ze elkaar goed aanvullen. Direct na de vergadering van gisteren vertrokken ze samen naar Schiphol om vandaar naar China te vliegen – om op 23 april de persdag van de ‘Beijing International Automotive Exhibition’ (Auto China 2010) bij te wonen.

Reacties

We zien het aan de veroordeling van de Palminvest cowboys. Je mag in dit land liegen, bedriegen en mensen geld uit hun zak lullen om je eigen hobbies te bekostigen en daar hoef je maar drie jaar voor te zitten. Het wordt tijd dat vooral Snip eens met z’n mooie verhalen om zijn oren wordt geslagen. Dit gelooft toch niemand, of wel?

Geplaatst door: jsk op

Ode aan Victor want,
Problemen zijn geen stoptekens; het zijn wegwijzers.

Geplaatst door: George V. op

Achter dezen getallen zit zeer zeker een goede denkwijze, als we de recessie weg denken. Maar het is voor mij weinig positief dat beide firma’s met die aantallen nog steeds verlies maken. in 2012 wordt het pas echt spannend. Dan moet Saab-Spyker compleet op eigen benen staan.
Zelfs tot die tijd investeer ik liever mijn geld in een ander fonds, philips? die halen wel zwarte cijfers!

Geplaatst door: Robin S op

Al zou het uitstel van executie zijn: leef iedere dag of het je laatste is; dat zijn de meest intense dagen! Ga ik intussen sparen voor de nieuwe 9-3!

Geplaatst door: ofzoietsanders op