Suzuki bevestigt hybride met range extender voor Japan

Op de Tokyo Motorshow vierden twee Suzuki’s hun wereldpremiere, namelijk de SX-FCV (Fuel Cell Vehicle) en de Swift Plug-in Hybrid.

De laatste maakte al in Geneve 2010 zijn Europese debuut maar Suzuki heeft aangekondigd dat de hybride Swift in productie zal gaan voor levering op de Japanse markt. Tests met een vloot auto’s zullen in de tweede helft van dit jaar beginnen. De hybride Swift wordt aangedreven door een elektromotor van 73 pk. Het lithium-ion accupakket kan via het stopcontact worden opgeladen. Maar de accu wordt, volgens Chevrolet Volt-principe, ook onderweg opgeladen door een generator die op zijn beurt wordt aangedreven door een brandstofmotortje van 600 cc. Dankzij die technologie rijdt de Swift ritten tot twintig kilometer puur elektrisch maar is het door de range extender gewoon mogelijk ook langere ritten te maken. 

Suzuki bevestigt hybride met range extender voor Japan - Automobielmanagement.nl

Suzuki bevestigt hybride met range extender voor Japan

Op de Tokyo Motorshow vierden twee Suzuki’s hun wereldpremiere, namelijk de SX-FCV (Fuel Cell Vehicle) en de Swift Plug-in Hybrid.

De laatste maakte al in Geneve 2010 zijn Europese debuut maar Suzuki heeft aangekondigd dat de hybride Swift in productie zal gaan voor levering op de Japanse markt. Tests met een vloot auto’s zullen in de tweede helft van dit jaar beginnen. De hybride Swift wordt aangedreven door een elektromotor van 73 pk. Het lithium-ion accupakket kan via het stopcontact worden opgeladen. Maar de accu wordt, volgens Chevrolet Volt-principe, ook onderweg opgeladen door een generator die op zijn beurt wordt aangedreven door een brandstofmotortje van 600 cc. Dankzij die technologie rijdt de Swift ritten tot twintig kilometer puur elektrisch maar is het door de range extender gewoon mogelijk ook langere ritten te maken.