ALD komt met VR-versie van Mobility Experience Centre

Het Mobility Experience Centre (MEC) van ALD Automotive in Hoofddorp krijgt een virtual reality-versie voor de ‘export’ naar 43 landen waar de leasemaatschappij actief is.

ALD komt met VR-versie van Mobility Experience Centre

Ook de virtuele versie moet inzichtelijk maken welk effect verschillende keuzes voor mobiliteit heeft op thema’s als duurzaamheid, kostenefficiency en aantrekkelijk werkgeverschap.

België, Luxemburg en het Verenigd Koninkrijk zijn de eerste landen die gebruik gaan maken van de VR-versie van de Mobility Experience. Later dit jaar vindt de introductie ook in andere landen plaats.
Het eerste, fysieke mobility center werd eind 2014 in het hoofdkantoor van ALD in Hoofddorp geïntroduceerd. Een ruimte waarin bezoekers niet de droge informatie krijgen gedicteerd over hoe hun mobiliteit slimmer in te richten, maar het in een kring van een twintigtal beeldschermen mogen beleven.

Vorig jaar kondigde de leasemaatschappij al aan van het MEC een exportproduct te maken. Volgens ALD heeft het MEC zo’n 2.500 bezoekers gehad. Lonneke van der Horst, marketing & strategy manager bij ALD Automotive: "Mobiliteit wordt wereldwijd complexer en steeds meer bedrijven zoeken naar andere manieren om invulling te geven aan hun mobiliteitsbeleid. Het doel van de Mobility Experience is om bedrijven inzicht te bieden in de mogelijkheden van mobiliteit en het effect van mobiliteitskeuzes op hun financiën, het milieu en hun medewerkers. In elk land krijgen de mobiliteitsconsultants van ALD een speciale training om de nieuwe innovatie in te zetten."
 

ALD komt met VR-versie van Mobility Experience Centre - Automobielmanagement.nl

ALD komt met VR-versie van Mobility Experience Centre

Het Mobility Experience Centre (MEC) van ALD Automotive in Hoofddorp krijgt een virtual reality-versie voor de ‘export’ naar 43 landen waar de leasemaatschappij actief is.

ALD komt met VR-versie van Mobility Experience Centre

Ook de virtuele versie moet inzichtelijk maken welk effect verschillende keuzes voor mobiliteit heeft op thema’s als duurzaamheid, kostenefficiency en aantrekkelijk werkgeverschap.

België, Luxemburg en het Verenigd Koninkrijk zijn de eerste landen die gebruik gaan maken van de VR-versie van de Mobility Experience. Later dit jaar vindt de introductie ook in andere landen plaats.
Het eerste, fysieke mobility center werd eind 2014 in het hoofdkantoor van ALD in Hoofddorp geïntroduceerd. Een ruimte waarin bezoekers niet de droge informatie krijgen gedicteerd over hoe hun mobiliteit slimmer in te richten, maar het in een kring van een twintigtal beeldschermen mogen beleven.

Vorig jaar kondigde de leasemaatschappij al aan van het MEC een exportproduct te maken. Volgens ALD heeft het MEC zo’n 2.500 bezoekers gehad. Lonneke van der Horst, marketing & strategy manager bij ALD Automotive: "Mobiliteit wordt wereldwijd complexer en steeds meer bedrijven zoeken naar andere manieren om invulling te geven aan hun mobiliteitsbeleid. Het doel van de Mobility Experience is om bedrijven inzicht te bieden in de mogelijkheden van mobiliteit en het effect van mobiliteitskeuzes op hun financiën, het milieu en hun medewerkers. In elk land krijgen de mobiliteitsconsultants van ALD een speciale training om de nieuwe innovatie in te zetten."