Die groei komt vooral uit zakelijke vloten en uit leasen aan MKB-bedrijven. In die drie maanden verkocht het Amsterdamse bedrijf 130.000 auto’s, ruim drie procent minder dan een jaar eerder. De nettowinst steeg met ruim 13 procent naar 152 miljoen euro op een omzet die met 4,8 miljard euro 2,2 procent hoger lag. LeasePlan deelt daarbij ook mee dat het blijft kijken naar een aandelennotering als één van de strategische opties voor de toekomst van de onderneming.

CEO Tex Gunning denkt dat de resultaten ‘de kracht van LeasePlan’s strategie alsmede de positieve impact van het operationele programma weerspiegelen.’ "We hebben meer auto’s op de weg dan ooit tevoren, onze nettowinst nam toe en we hebben een sterke verbetering van ons rendement – return on equity – laten zien." Gunning brengt in herinnering dat LeasePlan een partnerschap voor operationeel lease heeft kunnen sluiten met Fiat Chrysler Automobiles voor een aantal Europese landen. Verder is het CarNext.com platform doorgegroeid naar een omzet van 375 miljoen over de afgelopen twaalf maanden. Dat programma voor de verkoop van oud-lease auto’s is inmiddels aanwezig in 15 landen.