Trendwatcher Ajiedj Bakas: ‘de euro verdwijnt in 2011’

Trendwatcher Ajiedj Bakas voorspelt volgend jaar een somber economisch klimaat.

De Indiase Nederlander, afgelopen 29 september key-note speaker op het Driving Business event,  komt elk jaar met een trendvoorspelling voor het nieuwe jaar. Erg positief over het herstel van de economische crisis is de trendwatcher niet.

"Sommigen spreken over een W-vormige crisis, maar we zijn volgens mij nog niet eens uit de eerste dip van de W gekropen. Ik voorzie een broos en beperkt herstel in delen van het Nederlandse bedrijfsleven,” aldus Bakas. “Ook de wereldeconomie blijft kwakkelen in 2011. De koers van de euro is niet stabiel, en uiteindelijk is het verdwijnen van de euro onvermijdelijk. De kloof tussen Noord- en Zuid-Europa groeit. Wellicht krijgen we een “neuro” of “zeuro” voor de noordelijke en zuidelijke flanken. Al met al wordt 2011 een zwaar economisch jaar.”

Slimme ondernemers zullen profiteren, denkt Bakas. Technologische innovatie en het via social media bespelen van consumentenbelangen resulteert in nieuwe spelers op de markt. Oude spelers worden daarentegen zeer gevoelig voor negatieve publiciteit en zullen wellicht het onderspit delven.

Bron: http://www.textilia.nl/

 

Trendwatcher Ajiedj Bakas: ‘de euro verdwijnt in 2011’ - Automobielmanagement.nl

Trendwatcher Ajiedj Bakas: ‘de euro verdwijnt in 2011’

Trendwatcher Ajiedj Bakas voorspelt volgend jaar een somber economisch klimaat.

De Indiase Nederlander, afgelopen 29 september key-note speaker op het Driving Business event,  komt elk jaar met een trendvoorspelling voor het nieuwe jaar. Erg positief over het herstel van de economische crisis is de trendwatcher niet.

"Sommigen spreken over een W-vormige crisis, maar we zijn volgens mij nog niet eens uit de eerste dip van de W gekropen. Ik voorzie een broos en beperkt herstel in delen van het Nederlandse bedrijfsleven,” aldus Bakas. “Ook de wereldeconomie blijft kwakkelen in 2011. De koers van de euro is niet stabiel, en uiteindelijk is het verdwijnen van de euro onvermijdelijk. De kloof tussen Noord- en Zuid-Europa groeit. Wellicht krijgen we een “neuro” of “zeuro” voor de noordelijke en zuidelijke flanken. Al met al wordt 2011 een zwaar economisch jaar.”

Slimme ondernemers zullen profiteren, denkt Bakas. Technologische innovatie en het via social media bespelen van consumentenbelangen resulteert in nieuwe spelers op de markt. Oude spelers worden daarentegen zeer gevoelig voor negatieve publiciteit en zullen wellicht het onderspit delven.

Bron: http://www.textilia.nl/