Vrouwelijke autokoper houdt hand op de knip

Vrouwen geven bijna 30 procent minder uit aan een nieuwe auto dan mannen. Mannen leggen gemiddeld 23.080 euro neer in de showroom terwijl vrouwen gemiddeld 17.906 euro over hebben voor een nieuwe bolide.

Vrouw in auto

Dit blijkt uit onderzoek van consumentenorganisatie UnitedConsumers naar het bestedingsgedrag van mannen en vrouwen in verschillende leeftijdscategorieën omrent auto’s . Er is onder andere onderzocht welke doelgroep er meer geld uitgeeft aan een nieuwe auto en ook of het bestedingspatroon leeftijd gerelateerd is.

Hieruit blijkt ook dat senioren duidelijk meer geld uitgeven dan jongere consumenten. Autokopers tot 40 jaar besteden gemiddeld 19.500 euro aan een nieuwe auto, terwijl dit bedrag bij 60 plussers al 23.680 euro is. Zij hebben niet alleen meer te besteden, maar hebben ook meer geld over voor een luxe auto. Argumenten als een makkelijke instap of andere opties die het leven makkelijker maken lijken minder zwaar mee te wegen dan merknaam en uitstraling.

Vrouwelijke autokoper houdt hand op de knip - Automobielmanagement.nl

Vrouwelijke autokoper houdt hand op de knip

Vrouwen geven bijna 30 procent minder uit aan een nieuwe auto dan mannen. Mannen leggen gemiddeld 23.080 euro neer in de showroom terwijl vrouwen gemiddeld 17.906 euro over hebben voor een nieuwe bolide.

Vrouw in auto

Dit blijkt uit onderzoek van consumentenorganisatie UnitedConsumers naar het bestedingsgedrag van mannen en vrouwen in verschillende leeftijdscategorieën omrent auto’s . Er is onder andere onderzocht welke doelgroep er meer geld uitgeeft aan een nieuwe auto en ook of het bestedingspatroon leeftijd gerelateerd is.

Hieruit blijkt ook dat senioren duidelijk meer geld uitgeven dan jongere consumenten. Autokopers tot 40 jaar besteden gemiddeld 19.500 euro aan een nieuwe auto, terwijl dit bedrag bij 60 plussers al 23.680 euro is. Zij hebben niet alleen meer te besteden, maar hebben ook meer geld over voor een luxe auto. Argumenten als een makkelijke instap of andere opties die het leven makkelijker maken lijken minder zwaar mee te wegen dan merknaam en uitstraling.