Jaguar en Mercedes hebben oudste kopers

De automerken Jaguar en Mercedes zijn het populairst bij oudere bestuurders. De gemiddelde leeftijd van mensen die een nieuwe Jaguar aanschaffen ligt op 56,5 jaar, bij kopers van een nieuwe Mercedes is dat 56,1 jaar.

Dat blijkt uit een onderzoek van de Universiteit van Duisburg-Essen in de eerste helft van dit jaar. Mini heeft met een gemiddelde leeftijd van 44,7 jaar het jongste koperspubliek. Mini trekt als enige veertigers, alle andere merken bouwen auto’s voor vijftigers. Gemiddeld dan.

Na Mini volgen Volkswagen (50,7), BMW (52,0) en Opel (53,1 jaar). Volgens de onderzoekers loopt de gemiddelde leeftijd van kopers van nieuwe auto’s, ongeacht het merk, gestaag op. De gemiddelde leeftijd ligt op 50,8 jaar. ‘De Duitse automarkt weerspiegelt de samenstelling van onze maatschappij’, aldus auto-expert professor Ferdinand Dudenhöffer.

Het aandeel kopers jonger dan 40 jaar neemt daarentegen gestaag af, van 23,3 procent in 2006 naar 20,2 procent nu. Opvallend is dat steeds meer 70-plussers besluiten een nieuwe auto aan te schaffen. Hun aandeel lag in de eerste helft van dit jaar op 11,3 procent. (PZC, ANP)

Jaguar en Mercedes hebben oudste kopers - Automobielmanagement.nl

Jaguar en Mercedes hebben oudste kopers

De automerken Jaguar en Mercedes zijn het populairst bij oudere bestuurders. De gemiddelde leeftijd van mensen die een nieuwe Jaguar aanschaffen ligt op 56,5 jaar, bij kopers van een nieuwe Mercedes is dat 56,1 jaar.

Dat blijkt uit een onderzoek van de Universiteit van Duisburg-Essen in de eerste helft van dit jaar. Mini heeft met een gemiddelde leeftijd van 44,7 jaar het jongste koperspubliek. Mini trekt als enige veertigers, alle andere merken bouwen auto’s voor vijftigers. Gemiddeld dan.

Na Mini volgen Volkswagen (50,7), BMW (52,0) en Opel (53,1 jaar). Volgens de onderzoekers loopt de gemiddelde leeftijd van kopers van nieuwe auto’s, ongeacht het merk, gestaag op. De gemiddelde leeftijd ligt op 50,8 jaar. ‘De Duitse automarkt weerspiegelt de samenstelling van onze maatschappij’, aldus auto-expert professor Ferdinand Dudenhöffer.

Het aandeel kopers jonger dan 40 jaar neemt daarentegen gestaag af, van 23,3 procent in 2006 naar 20,2 procent nu. Opvallend is dat steeds meer 70-plussers besluiten een nieuwe auto aan te schaffen. Hun aandeel lag in de eerste helft van dit jaar op 11,3 procent. (PZC, ANP)