25 elektrische Peugeots van Greenwheels in grote steden

Gebruikers van Greenwheels-deelauto’s in Amsterdam, Rotterdam, Den Haag en Utrecht kunnen sinds kort op 25 plaatsen een elektrische deelauto gebruiken.

De auto’s laden zich op bij laadpunten van Essent die bij de standplaatsen van de auto´s zijn geïnstalleerd. Het zijn elektrische Peugeots Ion. Het project is een proef waarmee duurzame mobiliteit in de praktijk wordt gestimuleerd. De pilot is ondersteund met een subsidie Proeftuinenregeling van het ministerie van infrastructuur en milieu.

Nu de 25 laadpunten en auto’s geplaatst zijn, kunnen de ongeveer twintigduizend automobilsten die van Greenwheels gebruikmaken en in de vier grote steden wonen, ervan gebruikmaken. Dankzij een slim reserveringssysteem heeft de auto altijd voldoende stroom voor de rit. Bovendien heeft de gemeente Amsterdam besloten dat bestuurders van een elektrische Greenwheels-auto in de hele stad gratis mogen parkeren. Voor ritten die niet elektrisch gereden kunnen worden, heeft Greenwheels alleen al in Amsterdam op zeshonderd locaties zuinige stadsauto’s staan.

Deelauto’s worden vaker gebruikt en hebben in korte tijd veel meer kilometers op de teller staan. Toch is de gemiddelde rit van de Greenwheels-automobilist kort. Negentig procent van de ritten kan op één acculading worden gereden. Daarnaast is 83 procent van de deelautogebruikers positief of heel positief over de elektrische auto. Dat maakt het deelautoconcept dan ook geschikter voor de transitie naar elektrisch rijden dan autobezit.

25 elektrische Peugeots van Greenwheels in grote steden - Automobielmanagement.nl

25 elektrische Peugeots van Greenwheels in grote steden

Gebruikers van Greenwheels-deelauto’s in Amsterdam, Rotterdam, Den Haag en Utrecht kunnen sinds kort op 25 plaatsen een elektrische deelauto gebruiken.

De auto’s laden zich op bij laadpunten van Essent die bij de standplaatsen van de auto´s zijn geïnstalleerd. Het zijn elektrische Peugeots Ion. Het project is een proef waarmee duurzame mobiliteit in de praktijk wordt gestimuleerd. De pilot is ondersteund met een subsidie Proeftuinenregeling van het ministerie van infrastructuur en milieu.

Nu de 25 laadpunten en auto’s geplaatst zijn, kunnen de ongeveer twintigduizend automobilsten die van Greenwheels gebruikmaken en in de vier grote steden wonen, ervan gebruikmaken. Dankzij een slim reserveringssysteem heeft de auto altijd voldoende stroom voor de rit. Bovendien heeft de gemeente Amsterdam besloten dat bestuurders van een elektrische Greenwheels-auto in de hele stad gratis mogen parkeren. Voor ritten die niet elektrisch gereden kunnen worden, heeft Greenwheels alleen al in Amsterdam op zeshonderd locaties zuinige stadsauto’s staan.

Deelauto’s worden vaker gebruikt en hebben in korte tijd veel meer kilometers op de teller staan. Toch is de gemiddelde rit van de Greenwheels-automobilist kort. Negentig procent van de ritten kan op één acculading worden gereden. Daarnaast is 83 procent van de deelautogebruikers positief of heel positief over de elektrische auto. Dat maakt het deelautoconcept dan ook geschikter voor de transitie naar elektrisch rijden dan autobezit.