Hyundai start met de productie van de Hyundai ix35 in de fabriek in Ulsan, Korea. Het doel is om in het jaar 2015 duizend voertuigen te hebben geproduceerd. Hyundai heeft al contracten getekend met steden in Zweden en Denemarken die de auto gaan leasen. Andere Europese steden hebben interesse getoond. Na 2015 heeft Hyundai een kleine serie van tienduizend exemplaren van de Hyundai ix35 met brandstofcel gepland.  Woong Chul Yang is hoofd van de R&D-afdeling van Hyundai. "Auto’s zonder uitstoot zijn werkelijkheid. Onze  ix35 Fuel Cell komt er aan, klaar voor dagelijks gebruik."

De door waterstof aangedreven Hyundai ix35 is gebouwd met gepatenteerde technologie. Een brandstofcel zet de waterstof om in de elektriciteit die de elektromotor aandrijft. De enige uitstoot van de Hyundai ix35 Fuel Cell is water. De brandstofcelauto is de vaandeldrager van Hyundai Blue Drive, het eco-label van Hyundai. Hieronder vallen ook de Sonata Hybrid, de i20 Blue Drive en de BlueOn , de batterij-elektrische  i10.

Hyundai heeft zijn populaire ix35 gekozen als eerste voertuig om de brandstofceltechnologie in te voeren. In enkele Europese landen zijn er nu al waterstoftankstations en er staan er meer op de planning. Uitbreiding van het aantal waterstof-tankstations in Korea en de Verenigde Staten (Californië) staat eveneens op de agenda. Hyundai gaat daar ook ix35 Fuel Cells leveren aan zowel particulieren als bedrijven.

Omdat waterstof op meerdere manieren geproduceerd kan worden en omdat er maar weinig voertuigen zijn die deze brandstof gebruiken, zijn de kosten voor het tanken kunstmatig bepaald in plaats van door vraag en aanbod. Momenteel zijn de kosten in Europa ruwweg tien euro voor een actieradius van honderd kilometer. Een volgetankte Hyundai ix35 Fuel Cell heeft een tankinhoud van ongeveer 5,6 kg waterstof waarmee de actieradius 588 km bedraagt wat neerkomst op 56 euro. Hoe groter de vraag wordt, hoe lager de kosten uiteindelijk zullen uitvallen.

De Hyundai ix35 Fuel Cell neemt momenteel deel aan de European Hydrogen Road Tour, georganiseerd door het Europese demonstratieprogramma H2moves. De Road Tour is een pan-Europese tentoonstelling van waterstoftechnologie die ook de Autosalon van Parijs aandoet. Begin 2012 heeft een Hyundai ix35 Fuel Cell een langeafstandsrecord gevestigd door van Oslo naar Monaco te rijden en daarbij slechts bestaande tankstations te gebruiken.

De voorzitter van de Hyundai Motor Group, Mong Koo Chung, heeft het brandstofcelprogramma tot de hoogste prioriteit van het bedrijf gemaakt. Doordat Hyundai zijn gepatenteerde brandstofcel kleiner heeft weten te maken, biedt de Hyundai ix35 Fuel Cell ruim plaats aan vijf volwassenen. Het tanken van waterstof neemt slechts vijf minuten in beslag, net als bij de Hyundai ix35 met verbrandingsmotor.  Hyundai’s brandstofcelprogramma zit in het Eco-Technology Research Institute in Mabuk, Korea, nabij Seoul.

Hyundai start in december 2012 met de productie van de Hyundai ix35 brandstofcelauto in de fabriek in Ulsan, Korea.