Nissan Leaf naar 250 km door batterij van 30 kWh

Nissan zet met de Leaf 30 kWh opnieuw ‘een stap vooruit voor de inzetbaarheid en de acceptatie van elektrisch aangedreven auto’s’. Door aan de batterij neemt de actieradius toe tot 250 kilometer.

 

De toename in is bereikt door de toepassing van een nieuwe batterij met een capaciteit van 30 kWh. Dit is zonder meer de opmerkelijkste modificatie van de Nissan Leaf 30 kWh van modeljaar 2016. Voor meer mensen zal de Leaf hiermee een alternatief vormen voor een auto met verbrandingsmotor. Paul Willcox, baas van Nissan Europe, zegt hierover: "De Leaf is de bestverkochte elektrische auto ter wereld. De actieradius van 250 kilometer biedt nieuwe mogelijkheden voor de ev-enthousiastelingen die vanwege twijfel over de actieradius de aankoop van een ev nog niet overwegen. Voor veel potentiële rijders is deze toename doorslaggevend voor het maken van de overstap."
De nieuwe 30 kWh-batterij van de LEAF heeft dezelfde afmetingen als het huidige 24 kWh-exemplaar. Het gewicht van deze krachtigere batterij, die leverbaar is in de uitvoeringen Acenta en Tekna, is 21 kilogram meer. De vermogenswinst van de 30 kWh-batterij is te danken aan een andere lay-out van de cellen en het gebruik van koolstof, stikstof en magnesium voor de elektroden. Nissan geeft een garantie van acht jaar of 160 duizend kilometer op de batterij.
Opladen kan via het elektriciteitsnet thuis, bij openbare laadstations en bij snelladers  (drie fasen, 400 volt).

De productie van de Leaf 30 kWh vindt plaats in de fabriek in Sunderland. De levering in Europa start in januari 2016. Prijzen en uitrustingsspecificaties maakt Nissan binnenkort bekend.

Nissan Leaf naar 250 km door batterij van 30 kWh - Automobielmanagement.nl

Nissan Leaf naar 250 km door batterij van 30 kWh

Nissan zet met de Leaf 30 kWh opnieuw ‘een stap vooruit voor de inzetbaarheid en de acceptatie van elektrisch aangedreven auto’s’. Door aan de batterij neemt de actieradius toe tot 250 kilometer.

 

De toename in is bereikt door de toepassing van een nieuwe batterij met een capaciteit van 30 kWh. Dit is zonder meer de opmerkelijkste modificatie van de Nissan Leaf 30 kWh van modeljaar 2016. Voor meer mensen zal de Leaf hiermee een alternatief vormen voor een auto met verbrandingsmotor. Paul Willcox, baas van Nissan Europe, zegt hierover: "De Leaf is de bestverkochte elektrische auto ter wereld. De actieradius van 250 kilometer biedt nieuwe mogelijkheden voor de ev-enthousiastelingen die vanwege twijfel over de actieradius de aankoop van een ev nog niet overwegen. Voor veel potentiële rijders is deze toename doorslaggevend voor het maken van de overstap."
De nieuwe 30 kWh-batterij van de LEAF heeft dezelfde afmetingen als het huidige 24 kWh-exemplaar. Het gewicht van deze krachtigere batterij, die leverbaar is in de uitvoeringen Acenta en Tekna, is 21 kilogram meer. De vermogenswinst van de 30 kWh-batterij is te danken aan een andere lay-out van de cellen en het gebruik van koolstof, stikstof en magnesium voor de elektroden. Nissan geeft een garantie van acht jaar of 160 duizend kilometer op de batterij.
Opladen kan via het elektriciteitsnet thuis, bij openbare laadstations en bij snelladers  (drie fasen, 400 volt).

De productie van de Leaf 30 kWh vindt plaats in de fabriek in Sunderland. De levering in Europa start in januari 2016. Prijzen en uitrustingsspecificaties maakt Nissan binnenkort bekend.