EV-Nieuws: Ontlading op de Autosalon van Parijs

Heeft elektrisch rijden de toekomst? Op de Autosalon van Parijs (1 tot en met 16 oktober) geven diverse autofabrikanten de indruk van wel.

EV-Nieuws: Ontlading op de Autosalon van Parijs

Opel Ampera-e

De elektrische Ampera-e is voor Opel een ‘game changer’. De auto moet elektrisch rijden bereikbaar maken voor een grotere doelgroep. Opel noemt nog altijd geen aanschafprijs, aangezien de Ampera-e volgend jaar pas op de markt komt. Reken in ieder geval op minder dan 40 mille. De actieradius (NEDC) valt nog hoger uit: geen 400 maar zelfs 500 kilometer. In de praktijk is volgens Opel zelfs dik 410 kilometer haalbaar. Dat zijn serieuze cijfers. Ter demonstratie van de forse actieradius heeft Opel van hartje Londen naar de Parijse beursvloer gereden, op één acculading.

Renault Zoe

De Renault Zoe heeft een grondige metamorfose ondergaan. Aan de buitenkant is dat niet te zien, want het nieuws schuilt in het accupakket. Het formaat van het accupakket is gelijk gebleven, maar de energiedichtheid is flink toegenomen (nu 41 kWh) waardoor de Zoe nu een actieradius heeft van 400 kilometer, in theorie. Reken in de praktijk op ongeveer 300 kilometer. "In mijn ogen heeft Renault een beetje geschiedenis geschreven", zegt Wim Kleijn, Adjunct-Directeur van de elektrische voertuigen bij Renault. "In plaats van een compleet nieuwe auto te ontwikkelen, hebben we een bestaand model een actieradius gegeven die twee keer zo groot is als voorheen. En de ontwikkeling van nog betere accu’s duurt voort."

Volkswagen I.D. Concept

De Beetle is een icoon. De Golf ook. In de toekomst moet de productieversie van de I.D. Concept dat ook worden. De auto, zo groot als een Golf, markeert het startpunt van een nieuw tijdperk binnen het Volkswagen-concern. Het merk wil de dieselgate-affaire spoedig afhandelen en vooruitkijken naar de toekomst. Elektrische mobiliteit en slimme interieurconcepten zijn onderdeel van de nieuwe strategie. De I.D. Heeft achterwielaandrijving en de elektromotor met 125 kW (170 pk) ligt achterin. De actieradius moet uitkomen op 400 tot 600 kilometer. Hij komt in 2020 op de markt. Wat dat betreft loopt Volkswagen achter op fabrikanten als Renault, Nissan en Opel.

Mercedes Generation EQ

De afkorting EQ is er een om te onthouden. Mercedes-Benz presenteert de naam als hét label voor elektrische voertuigen, vergelijkbaar met BMW i. De elektrische SUV staat op een modulair platform waarop Mercedes-Benz in de toekomst meerdere modellen gaat bouwen. De Generation EQ heeft twee elektromotoren met een systeemvermogen van 408 pk en 700 Nm trekkracht. De actieradius komt volgens de Duitse fabrikant uit op 500 kilometer.

Nog meer?

En dan is er nog veel meer nieuws over (deels) elektrische auto’s. Citroën presenteert in Parijs bijvoorbeeld de CXPerience Concept met plug-inhybride aandrijflijn. De auto geeft een voorproefje van een groot Citroën-model a la C6. De Mitsubishi Ground Tourer PHEV Concept heeft eveneens een plug-inhybride aandrijflijn. Porsche en Toyota staan in Parijs met respectievelijk de Panamera Plug-in Hybrid en nieuwe Prius Plug-in Hybrid. Smart laat de nieuwe Electric Drive-line-up zien (Fortwo, Forfour). Ga ook zeker langs bij Renault voor de TreZor Concept: een elektrische supercar die een voorproefje geeft van Renault toekomstige designtaal en technologie.

Bron: ZERauto 

EV-Nieuws: Ontlading op de Autosalon van Parijs - Automobielmanagement.nl

EV-Nieuws: Ontlading op de Autosalon van Parijs

Heeft elektrisch rijden de toekomst? Op de Autosalon van Parijs (1 tot en met 16 oktober) geven diverse autofabrikanten de indruk van wel.

EV-Nieuws: Ontlading op de Autosalon van Parijs

Opel Ampera-e

De elektrische Ampera-e is voor Opel een ‘game changer’. De auto moet elektrisch rijden bereikbaar maken voor een grotere doelgroep. Opel noemt nog altijd geen aanschafprijs, aangezien de Ampera-e volgend jaar pas op de markt komt. Reken in ieder geval op minder dan 40 mille. De actieradius (NEDC) valt nog hoger uit: geen 400 maar zelfs 500 kilometer. In de praktijk is volgens Opel zelfs dik 410 kilometer haalbaar. Dat zijn serieuze cijfers. Ter demonstratie van de forse actieradius heeft Opel van hartje Londen naar de Parijse beursvloer gereden, op één acculading.

Renault Zoe

De Renault Zoe heeft een grondige metamorfose ondergaan. Aan de buitenkant is dat niet te zien, want het nieuws schuilt in het accupakket. Het formaat van het accupakket is gelijk gebleven, maar de energiedichtheid is flink toegenomen (nu 41 kWh) waardoor de Zoe nu een actieradius heeft van 400 kilometer, in theorie. Reken in de praktijk op ongeveer 300 kilometer. "In mijn ogen heeft Renault een beetje geschiedenis geschreven", zegt Wim Kleijn, Adjunct-Directeur van de elektrische voertuigen bij Renault. "In plaats van een compleet nieuwe auto te ontwikkelen, hebben we een bestaand model een actieradius gegeven die twee keer zo groot is als voorheen. En de ontwikkeling van nog betere accu’s duurt voort."

Volkswagen I.D. Concept

De Beetle is een icoon. De Golf ook. In de toekomst moet de productieversie van de I.D. Concept dat ook worden. De auto, zo groot als een Golf, markeert het startpunt van een nieuw tijdperk binnen het Volkswagen-concern. Het merk wil de dieselgate-affaire spoedig afhandelen en vooruitkijken naar de toekomst. Elektrische mobiliteit en slimme interieurconcepten zijn onderdeel van de nieuwe strategie. De I.D. Heeft achterwielaandrijving en de elektromotor met 125 kW (170 pk) ligt achterin. De actieradius moet uitkomen op 400 tot 600 kilometer. Hij komt in 2020 op de markt. Wat dat betreft loopt Volkswagen achter op fabrikanten als Renault, Nissan en Opel.

Mercedes Generation EQ

De afkorting EQ is er een om te onthouden. Mercedes-Benz presenteert de naam als hét label voor elektrische voertuigen, vergelijkbaar met BMW i. De elektrische SUV staat op een modulair platform waarop Mercedes-Benz in de toekomst meerdere modellen gaat bouwen. De Generation EQ heeft twee elektromotoren met een systeemvermogen van 408 pk en 700 Nm trekkracht. De actieradius komt volgens de Duitse fabrikant uit op 500 kilometer.

Nog meer?

En dan is er nog veel meer nieuws over (deels) elektrische auto’s. Citroën presenteert in Parijs bijvoorbeeld de CXPerience Concept met plug-inhybride aandrijflijn. De auto geeft een voorproefje van een groot Citroën-model a la C6. De Mitsubishi Ground Tourer PHEV Concept heeft eveneens een plug-inhybride aandrijflijn. Porsche en Toyota staan in Parijs met respectievelijk de Panamera Plug-in Hybrid en nieuwe Prius Plug-in Hybrid. Smart laat de nieuwe Electric Drive-line-up zien (Fortwo, Forfour). Ga ook zeker langs bij Renault voor de TreZor Concept: een elektrische supercar die een voorproefje geeft van Renault toekomstige designtaal en technologie.

Bron: ZERauto