Concurrentiedienst: ‘Opel gaat vrijuit in Frans dieselgate’

Opel heeft op geen enkele manier geprobeerd te frauderen met de emissiegegevens van haar auto’s. Het dossier rond Opel wordt daarom gesloten.

Minister: duizenden dieselvoertuigen komen volgend jaar niet door de APK

Dat heeft het Franse ministerie voor economische zaken laten weten. De concurrentie- en consumentendienst DGCCRF van dat ministerie onderzoekt sinds het bekend worden van dieselgate bij twaalf grote automerken die in Frankrijk auto’s verkopen naar ‘de praktijken met betrekking tot de uitstoot van stikstofoxyde’.

De nieuwe ‘Franse’ autobouwer Opel, die is overgenomen door PSA Peugeot Citroën, heeft echter niets verkeerd gedaan, heeft het ministerie nu laten weten. Het is tot nu toe het enige merk dat vrijuit gaat in het Franse onderzoek. De dossiers over Fiat-Chrysler, Volkswagen, PSA zelf en vooral ook Renault zijn wel naar justitie gestuurd. Die moet wat die merken betreft beslissen of er verder actie ondernomen zal worden. Vooral Renault loopt de kans daadwerkelijk vervolgd te worden omdat dat al twintig jaar sjoemelsoftware zou gebruiken of op andere manieren heeft gefraudeerd, deelde de DGCCRF eerder mee.

Concurrentiedienst: ‘Opel gaat vrijuit in Frans dieselgate’ - Automobielmanagement.nl

Concurrentiedienst: ‘Opel gaat vrijuit in Frans dieselgate’

Opel heeft op geen enkele manier geprobeerd te frauderen met de emissiegegevens van haar auto’s. Het dossier rond Opel wordt daarom gesloten.

Minister: duizenden dieselvoertuigen komen volgend jaar niet door de APK

Dat heeft het Franse ministerie voor economische zaken laten weten. De concurrentie- en consumentendienst DGCCRF van dat ministerie onderzoekt sinds het bekend worden van dieselgate bij twaalf grote automerken die in Frankrijk auto’s verkopen naar ‘de praktijken met betrekking tot de uitstoot van stikstofoxyde’.

De nieuwe ‘Franse’ autobouwer Opel, die is overgenomen door PSA Peugeot Citroën, heeft echter niets verkeerd gedaan, heeft het ministerie nu laten weten. Het is tot nu toe het enige merk dat vrijuit gaat in het Franse onderzoek. De dossiers over Fiat-Chrysler, Volkswagen, PSA zelf en vooral ook Renault zijn wel naar justitie gestuurd. Die moet wat die merken betreft beslissen of er verder actie ondernomen zal worden. Vooral Renault loopt de kans daadwerkelijk vervolgd te worden omdat dat al twintig jaar sjoemelsoftware zou gebruiken of op andere manieren heeft gefraudeerd, deelde de DGCCRF eerder mee.