EV Nieuws: Hyundai Kona EV in twee smaken

Hyundai wil in korte tijd uitgroeien tot een sterke speler in het segment van elektrische auto’s. De autobouwer levert nu al de Ioniq Electric. In 2018 komt daar de Kona Electric bij.

Veel vragen over vervroegen bestelling elektrische auto

Hyundai Kona EV: 40 of 64 kWh

Hyundai werkt achter de schermen hard aan de ontwikkeling van de elektrische Kona. Het model komt rond de zomer van 2018 op de markt in twee varianten (productiestart tussen juni en augustus). De instapper krijgt een 40 kWh-accupakket, maar wie iets meer te besteden heeft kan gaan voor de Kona met 64 kWh-accupakket. De actieradius van het topmodel moet vergelijkbaar zijn met de Opel Ampera-e en Tesla Model 3. Reken dus op een theoretische range van 500 kilometer. In de praktijk zal dat neerkomen op 380 kilometer, afhankelijk van weeromstandigheden. De range van de 40 kWh-versie is nog niet bekend. Ten opzichte van de Hyundai Kona krijgt de Kona Electric herkenbare designdetails om het EV-karakter te benadrukken. Het oplaadpunt voor de stekker verwerkt Hyundai in de grille.
 

Polestar 1: dit gaat ‘ie ongeveer kosten

Polestar kan nog geen prijzen bekendmaken van de 600 pk sterke plug-in hybride 1. De coupé wordt in de loop van 2019 aangeboden in abonnementsvorm waarbij je in een soort van private lease-constructie één maandelijks bedrag betaalt. De auto kopen kan ook. Duncan Forrester, Global Head of PR and Communications van Polestar, vertelt tegen Amerikaanse media dat de aankoopprijs tussen de 130.000 en 150.000 euro zal liggen. Dit is puur een indicatie. De abonnementstarieven zijn nog niet bekend.
 

Volkswagen naar Pikes Peak

De Pikes Peak International Hill Climb – beter bekend als de ‘Race to the clouds’ – wordt al sinds 1916 georganiseerd in de Rocky Mountains nabij Colorado Springs. De heuvelklim is 19,99 kilometer lang en stijgt na de start zo’n 1.440 meter in hoogte naar de op 4.300 meter liggende finish. Momenteel ligt het record voor elektrische prototypes op 8 minuten en 57,118 seconden. Die tijd werd in 2016 gereden door de Amerikaanse coureur Rhys Millen in een e0 PP100. Volkswagen wil zit record verbreken met een spectaculaire elektrische racer. De Duitse autobouwer verschijnt op 24 juni 2018 aan de start met een vierwielaangedreven prototype. Deelnemen aan Pikes Peak met een elektrische auto past perfect in de toekomststrategie van het merk. Volkswagen wil tegen 2025 namelijk al 23 volledig elektrische modellen in het programma hebben.
 

Zware stresstest

"Onze elektrische racewagen is uitgerust met innovatieve batterijtechniek en een vooruitstrevende aandrijflijn. Pikes Peak is een hele zware stresstest. Onze deelname aan het evenement levert ons niet alleen belangrijke informatie op, maar geeft ons ook de gelegenheid om onze producten en technologieën aan de wereld te tonen", zegt Dr. Frank Welsch, directielid bij Volkswagen en verantwoordelijk voor productontwikkeling.
 

Tweemotorige Golf

Volkswagen Motorsport en de Technical Development-afdeling in Wolfsburg hebben de supervisie over de auto. "Voor de allereerste keer ontwikkelen we een volledig elektrische racewagen", zegt Sven Smeets, directeur van Volkswagen Motorsport. Volkswagen Motorsport deed voor het laatste mee aan Pikes Peak in 1987, toen met een Golf met twee motoren. Volkswagen wist de race toen niet uit te rijden.
 

Bron: ZERauto

EV Nieuws: Hyundai Kona EV in twee smaken - Automobielmanagement.nl

EV Nieuws: Hyundai Kona EV in twee smaken

Hyundai wil in korte tijd uitgroeien tot een sterke speler in het segment van elektrische auto’s. De autobouwer levert nu al de Ioniq Electric. In 2018 komt daar de Kona Electric bij.

Veel vragen over vervroegen bestelling elektrische auto

Hyundai Kona EV: 40 of 64 kWh

Hyundai werkt achter de schermen hard aan de ontwikkeling van de elektrische Kona. Het model komt rond de zomer van 2018 op de markt in twee varianten (productiestart tussen juni en augustus). De instapper krijgt een 40 kWh-accupakket, maar wie iets meer te besteden heeft kan gaan voor de Kona met 64 kWh-accupakket. De actieradius van het topmodel moet vergelijkbaar zijn met de Opel Ampera-e en Tesla Model 3. Reken dus op een theoretische range van 500 kilometer. In de praktijk zal dat neerkomen op 380 kilometer, afhankelijk van weeromstandigheden. De range van de 40 kWh-versie is nog niet bekend. Ten opzichte van de Hyundai Kona krijgt de Kona Electric herkenbare designdetails om het EV-karakter te benadrukken. Het oplaadpunt voor de stekker verwerkt Hyundai in de grille.
 

Polestar 1: dit gaat ‘ie ongeveer kosten

Polestar kan nog geen prijzen bekendmaken van de 600 pk sterke plug-in hybride 1. De coupé wordt in de loop van 2019 aangeboden in abonnementsvorm waarbij je in een soort van private lease-constructie één maandelijks bedrag betaalt. De auto kopen kan ook. Duncan Forrester, Global Head of PR and Communications van Polestar, vertelt tegen Amerikaanse media dat de aankoopprijs tussen de 130.000 en 150.000 euro zal liggen. Dit is puur een indicatie. De abonnementstarieven zijn nog niet bekend.
 

Volkswagen naar Pikes Peak

De Pikes Peak International Hill Climb – beter bekend als de ‘Race to the clouds’ – wordt al sinds 1916 georganiseerd in de Rocky Mountains nabij Colorado Springs. De heuvelklim is 19,99 kilometer lang en stijgt na de start zo’n 1.440 meter in hoogte naar de op 4.300 meter liggende finish. Momenteel ligt het record voor elektrische prototypes op 8 minuten en 57,118 seconden. Die tijd werd in 2016 gereden door de Amerikaanse coureur Rhys Millen in een e0 PP100. Volkswagen wil zit record verbreken met een spectaculaire elektrische racer. De Duitse autobouwer verschijnt op 24 juni 2018 aan de start met een vierwielaangedreven prototype. Deelnemen aan Pikes Peak met een elektrische auto past perfect in de toekomststrategie van het merk. Volkswagen wil tegen 2025 namelijk al 23 volledig elektrische modellen in het programma hebben.
 

Zware stresstest

"Onze elektrische racewagen is uitgerust met innovatieve batterijtechniek en een vooruitstrevende aandrijflijn. Pikes Peak is een hele zware stresstest. Onze deelname aan het evenement levert ons niet alleen belangrijke informatie op, maar geeft ons ook de gelegenheid om onze producten en technologieën aan de wereld te tonen", zegt Dr. Frank Welsch, directielid bij Volkswagen en verantwoordelijk voor productontwikkeling.
 

Tweemotorige Golf

Volkswagen Motorsport en de Technical Development-afdeling in Wolfsburg hebben de supervisie over de auto. "Voor de allereerste keer ontwikkelen we een volledig elektrische racewagen", zegt Sven Smeets, directeur van Volkswagen Motorsport. Volkswagen Motorsport deed voor het laatste mee aan Pikes Peak in 1987, toen met een Golf met twee motoren. Volkswagen wist de race toen niet uit te rijden.
 

Bron: ZERauto