EV-Nieuws: Actieradius Tesla Model 3 officieel vastgesteld

Toch een vraag die de meer dan 400.000 potentiële kopers van een Tesla Model 3 interessant zullen vinden: hoe groot is de actieradius van de Model 3 nu eigenlijk?

EV-Nieuws: Actieradius Tesla Model 3 officieel vastgesteld

En de range van de Tesla Model 3 is…

De Amerikaanse Environmental Protection Agency, kortweg EPA, heeft het officiële ‘verbruik’ van de Tesla Model 3 vastgesteld. We benadrukken direct dat de EPA alleen de versie met Long Range-accu – dus 75 kWh groot – heeft getest en dat de EPA-norm strenger is dan de New European Driving Cycle. Dat laatste maakt de testresultaten van de EPA best realistisch.

De maximale actieradius van de Tesla Model 3 Long Range Battery 75 kWh komt uit op 518 kilometer bij gebruik in stedelijke gebieden. Bij alleen rijden op de snelweg moet een afstand van 476 kilometer haalbaar zijn. Tel je beide resultaten bij elkaar op en neem je het gemiddelde, dan komt de gecombineerde range uit op 499 kilometer met een gemiddeld stroomverbruik van 16,8 kWh per 100 kilometer. Uiteraard is alles afhankelijk van je rechtervoet. De range van de Standard Battery moet nog worden onderzocht.
 

Jeep Wrangler komt ook als plug-in hybride

De fonkelnieuwe Jeep Wrangler verschijnt ook met een plug-in hybride aandrijflijn. De lancering van de Wrangler PHEV staat in de agenda voor 2020. Dat heeft Jeep-topman Mike Manley bevestigd tijdens de presentatie van de nieuwe Wrangler in Los Angeles.

"Een plug-in hybride Jeep Wrangler zal beschikbaar zijn in 2020. Zo komen we tegemoet aan diegenen die waarde hechten aan op een verantwoorde en duurzame manier genieten van het buitenleven, maar maken we de Wrangler ook toekomstbestendig voor komende generaties mensen", aldus Manley. Welke aandrijflijn de Wrangler PHEV krijgt is op dit moment nog niet bekend. Reken op een benzinemotor gekoppeld aan een of meerdere elektromotoren.
 

Ford investeert flink in kleine elektrische auto’s voor China

Ford trekt de portemonnee voor het ontwikkelen van kleine elektrische auto’s op de Chinese markt, meldt Automotive News.

De Amerikaanse autobouwer begint samen met het Chinese concern Anhui Zotye Automobile Co een alliantie voor het bouwen en verkopen van volledig elektrische auto’s in China, hoofdzakelijk kleinere, betaalbare auto’s. Beide bedrijven investeren samen 756 miljoen dollar om auto’s te ontwikkelen die onder een nieuwe voor China bedoelde merknaam worden uitgebracht.
De alliantie houdt in dat er ook een nieuwe productiefaciliteit komt in Zhejiang. Er liggen plannen op tafel, maar die moeten eerst nog goedkeuring krijgen van de Chinese overheid. Ford verwacht dat ongeveer 70 procent van de nieuw verkochte auto’s in China in 2025 een vorm van elektrificatie hebben.  

Vrees voor te kort aan grondstroffen voor accu’s

In Duitsland zet de auto-industrie zo sterk in op elektrische auto’s, dat het Bundesverband der Deutschen Industrie (BDI) vreest voor een tekort aan grondstoffen voor het maken van de batterijen.
"De vraag naar grondstoffen groeit harder dan de productiecapaciteit. Het risico op een tekort aan grondstoffen wordt dus groter", stelt Matthias Wachter van BDI. "Zonder genoeg kobalt, grafiet, lithium en mangaan zal er geen toekomstige ‘made in Germany’-technologie zijn."

Elektrische auto’s stoten onderweg geen emissies uit, maar voor het opladen van de batterijen is veel stroom nodig en het maken van de batterijen kost ook veel energie. Je zou kobalt, grafiet, lithium en mangaan kunnen zien als de nieuwe ‘fossiele brandstoffen’. Ook van die materialen is geen oneindige voorraad op Aarde.

Persbureau Reuters heeft geconstateerd dat Volkswagen zijn toekomst veilig wil stellen als het gaat om het produceren van elektrische auto’s op grote schaal. De fabrikant zocht daarom reeds contact met kobaltproducenten om een leveringscontract voor tien jaar af te sluiten. Volkswagen is echter slechts één spelen in het EV-landschap.

Bron: ZERauto 

 

 

 

 

EV-Nieuws: Actieradius Tesla Model 3 officieel vastgesteld - Automobielmanagement.nl

EV-Nieuws: Actieradius Tesla Model 3 officieel vastgesteld

Toch een vraag die de meer dan 400.000 potentiële kopers van een Tesla Model 3 interessant zullen vinden: hoe groot is de actieradius van de Model 3 nu eigenlijk?

EV-Nieuws: Actieradius Tesla Model 3 officieel vastgesteld

En de range van de Tesla Model 3 is…

De Amerikaanse Environmental Protection Agency, kortweg EPA, heeft het officiële ‘verbruik’ van de Tesla Model 3 vastgesteld. We benadrukken direct dat de EPA alleen de versie met Long Range-accu – dus 75 kWh groot – heeft getest en dat de EPA-norm strenger is dan de New European Driving Cycle. Dat laatste maakt de testresultaten van de EPA best realistisch.

De maximale actieradius van de Tesla Model 3 Long Range Battery 75 kWh komt uit op 518 kilometer bij gebruik in stedelijke gebieden. Bij alleen rijden op de snelweg moet een afstand van 476 kilometer haalbaar zijn. Tel je beide resultaten bij elkaar op en neem je het gemiddelde, dan komt de gecombineerde range uit op 499 kilometer met een gemiddeld stroomverbruik van 16,8 kWh per 100 kilometer. Uiteraard is alles afhankelijk van je rechtervoet. De range van de Standard Battery moet nog worden onderzocht.
 

Jeep Wrangler komt ook als plug-in hybride

De fonkelnieuwe Jeep Wrangler verschijnt ook met een plug-in hybride aandrijflijn. De lancering van de Wrangler PHEV staat in de agenda voor 2020. Dat heeft Jeep-topman Mike Manley bevestigd tijdens de presentatie van de nieuwe Wrangler in Los Angeles.

"Een plug-in hybride Jeep Wrangler zal beschikbaar zijn in 2020. Zo komen we tegemoet aan diegenen die waarde hechten aan op een verantwoorde en duurzame manier genieten van het buitenleven, maar maken we de Wrangler ook toekomstbestendig voor komende generaties mensen", aldus Manley. Welke aandrijflijn de Wrangler PHEV krijgt is op dit moment nog niet bekend. Reken op een benzinemotor gekoppeld aan een of meerdere elektromotoren.
 

Ford investeert flink in kleine elektrische auto’s voor China

Ford trekt de portemonnee voor het ontwikkelen van kleine elektrische auto’s op de Chinese markt, meldt Automotive News.

De Amerikaanse autobouwer begint samen met het Chinese concern Anhui Zotye Automobile Co een alliantie voor het bouwen en verkopen van volledig elektrische auto’s in China, hoofdzakelijk kleinere, betaalbare auto’s. Beide bedrijven investeren samen 756 miljoen dollar om auto’s te ontwikkelen die onder een nieuwe voor China bedoelde merknaam worden uitgebracht.
De alliantie houdt in dat er ook een nieuwe productiefaciliteit komt in Zhejiang. Er liggen plannen op tafel, maar die moeten eerst nog goedkeuring krijgen van de Chinese overheid. Ford verwacht dat ongeveer 70 procent van de nieuw verkochte auto’s in China in 2025 een vorm van elektrificatie hebben.  

Vrees voor te kort aan grondstroffen voor accu’s

In Duitsland zet de auto-industrie zo sterk in op elektrische auto’s, dat het Bundesverband der Deutschen Industrie (BDI) vreest voor een tekort aan grondstoffen voor het maken van de batterijen.
"De vraag naar grondstoffen groeit harder dan de productiecapaciteit. Het risico op een tekort aan grondstoffen wordt dus groter", stelt Matthias Wachter van BDI. "Zonder genoeg kobalt, grafiet, lithium en mangaan zal er geen toekomstige ‘made in Germany’-technologie zijn."

Elektrische auto’s stoten onderweg geen emissies uit, maar voor het opladen van de batterijen is veel stroom nodig en het maken van de batterijen kost ook veel energie. Je zou kobalt, grafiet, lithium en mangaan kunnen zien als de nieuwe ‘fossiele brandstoffen’. Ook van die materialen is geen oneindige voorraad op Aarde.

Persbureau Reuters heeft geconstateerd dat Volkswagen zijn toekomst veilig wil stellen als het gaat om het produceren van elektrische auto’s op grote schaal. De fabrikant zocht daarom reeds contact met kobaltproducenten om een leveringscontract voor tien jaar af te sluiten. Volkswagen is echter slechts één spelen in het EV-landschap.

Bron: ZERauto