Bovendien gaat Seat tot 2020 iedere zes maanden een nieuw model introduceren. Dit jaar volgen nog de Seat Tarraco en Cupra Ateca. Beide types staan vanaf eind dit jaar in de showrooms. Volgend jaar komt Seat met de compleet nieuwe Leon, als vijfdeurs en ST stationwagon.

Het jaar 2020 wordt volgens Luca De Meo Seat’s jaar van elektrificatie, met de lancering van een plug-in hybrideversie van de nieuw Seat Leon, met een elektrische actieradius van minimaal 50 kilometer. In 2020 debuteert tevens de eerste volledig elektrische Seat die een range krijgt van 500 kilometer en staat op het MEB-platform. Volgens Seat wordt de BEV concurrerend geprijsd en uitgerust met geavanceerde connectiviteits- en infotainmentsystemen. Ook kunnen mensen autonoom rijden (level 2).

Nieuwe Volkswagen Touareg op termijn ook met stekker

De derde generatie Volkswagen Touareg verschijnt ook als plug-in hybride op de markt, maar geduld is nog even vereist.

Volkswagen levert de Touareg in 2019 met een 367 pk (270 kW) sterke plug-in hybride aandrijflijn. Deze uitvoering laatste debuteert op de Chinese markt, maar komt in de nabije toekomst wellicht ook naar Europa. Met de nadruk op wellicht: echt zekerheid kan Volkswagen nog niet geven. 

Nissan slaat handen ineen met E.ON

Nissan heeft een strategisch partnerschap aangekondigd met de energieleverancier E.ON. Nissan en E.ON gaan de mogelijkheden onderzoeken voor pilotprojecten en commerciële aanbiedingen op het gebied van vehicle-to-grid-diensten (V2G), opwekking van hernieuwbare energie en opslagoplossingen.
Nissan beoogt een samenleving, waarin kantoren, scholen, woningen, wegen en voertuigen voor de energievoorziening volledig met elkaar verbonden zijn. Alles moet dan draaien op schone en duurzame energie. Nissan gebruikt zijn V2G-technologie om dat doel te bereiken. Vehicle-to-grid-technologie maakt het mogelijk dat elektrische auto’s niet alleen energie van het elektriciteitsnet kunnen afnemen, maar ook energie terugleveren aan het elektriciteitsnet.

Het partnerschap met E.ON draait om een V2G-infrastructuur en Nissans geavanceerde technologie voor opladen van de autobatterij en levering aan het netwerk. Daarmee kunnen wagenparkbeheerders zowel energie van het elektriciteitsnet afnemen om de accu van hun EV’s op te laden, als energie uit die accu’s aan het net terug leveren als daar veel vraag naar is. Het bedrijf krijgt dan gratis elektriciteit voor zijn EV’s als het eenmaal heeft geïnvesteerd in de installatie van een V2G-charger.

Bron: ZERauto.nl