VW sjoemelde ook bij benzine-auto’s

Berichten dat Volkswagen, Audi en Porsche ook bij de uitlaatgassen van benzine-auto’s hebben gesjoemeld zijn opnieuw opgedoken.

VW sjoemelde ook bij benzine-auto’s

"Bij de VW T5 Bulli moet de testrijder om de ‘rollenbankmodus’ te activeren het contact inschakelen, de alarmverlichting aanzetten en dan het gaspedaal vijf maal volledig indrukken. Dan herkent de auto dat het om een testsituatie gaat," omschrijft Bild am Sonntag in detail.

Volgens de krant onderzoekt de officier van justitie in München inderdaad al of er ook met benzinemodellen is gesjoemeld. Aanleiding zijn mededelingen van VW-medewerkers dat bij een crisismeeting op 2 november 2015 naar voren is gebracht dat modellen van alle merken uit de groep die uitgerust zijn met automatische transmissie beschikken over schakelprogramma’s die alleen in teststand actief zijn en dan de emissiewaarden beïnvloeden. Die discussie speelt met name ook een rol in de verhoren en vervolging van Audi-baas Rupert Stadler.

VW heeft in een reactie meegedeeld dat de gewraakte onderwerpen de afgelopen maanden al intensief met de verkeersdienst KBA worden besproken. "Er zijn in samenhang hiermee geen nieuwe inzichten meer." Het door Bild am Sonntag besproken probleem met de T5 zou ook al langere tijd bekend zijn.

VW sjoemelde ook bij benzine-auto’s - Automobielmanagement.nl

VW sjoemelde ook bij benzine-auto’s

Berichten dat Volkswagen, Audi en Porsche ook bij de uitlaatgassen van benzine-auto’s hebben gesjoemeld zijn opnieuw opgedoken.

VW sjoemelde ook bij benzine-auto’s

"Bij de VW T5 Bulli moet de testrijder om de ‘rollenbankmodus’ te activeren het contact inschakelen, de alarmverlichting aanzetten en dan het gaspedaal vijf maal volledig indrukken. Dan herkent de auto dat het om een testsituatie gaat," omschrijft Bild am Sonntag in detail.

Volgens de krant onderzoekt de officier van justitie in München inderdaad al of er ook met benzinemodellen is gesjoemeld. Aanleiding zijn mededelingen van VW-medewerkers dat bij een crisismeeting op 2 november 2015 naar voren is gebracht dat modellen van alle merken uit de groep die uitgerust zijn met automatische transmissie beschikken over schakelprogramma’s die alleen in teststand actief zijn en dan de emissiewaarden beïnvloeden. Die discussie speelt met name ook een rol in de verhoren en vervolging van Audi-baas Rupert Stadler.

VW heeft in een reactie meegedeeld dat de gewraakte onderwerpen de afgelopen maanden al intensief met de verkeersdienst KBA worden besproken. "Er zijn in samenhang hiermee geen nieuwe inzichten meer." Het door Bild am Sonntag besproken probleem met de T5 zou ook al langere tijd bekend zijn.