Ook dieselproblemen bij Volvo Trucks

Een aantal vrachtwagens van Volvo Group rijdt rond met een te hoog niveau aan stikstofoxide in de uitlaatgassen.

Ook dieselproblemen bij Volvo Trucks

Eén van de onderdelen in de katalysator kan sneller slijten dan werd verwacht. Verhelpen van het mankement kan aardig in de papieren lopen, heeft Volvo Group laten weten. De koers van de aandelen Volvo Group daalde daarop flink terwijl ook die van leverancier Johnson Mattey, die het gewraakte onderdeel vermoedelijk heeft geleverd, een klap kreeg.

Volvo weet nog niet precies bij welke vrachtwagens en motoren het mankement zich voordoet. Uit een eerste onderzoek blijkt wel dat het niet om alle types gaat. Als er wel teveel stikstofoxide wordt uitgestoten dan is dat ook niet in alle gevallen even ernstig, aldus de truckfabrikant in een verklaring. In sommige gevallen lijkt er ook een waarschuwingslampje te gaan branden. Aangenomen wordt dat de Zweedse vrachtautofabrikant wel gedwongen is om een terugroep af te kondigen zodra de problemen in kaart zijn gebracht. De Europese Commissie heeft inmiddels contact opgenomen met de autoriteiten in Zweden met een verzoek om meer informatie. Volvo Group verkocht in de eerste helft van dit jaar 81.259 vrachtwagens in Europa en Noord-Amerika.

Reacties

Volvo onderhoud adviseert om Acti-Oil Protective P550 te doseren in de dieseltanks. Dit middel (grootste deel kerosine) kan op langere duur schade aanbrengen aan de katalysator onderdelen. De toevoeging van kerosine houdt geen bacterien weg in de diesel/waterfase in de tank. bacteriegroei wordt alleen bestreden door echte biocides zoals ACTICIDE CMG / kathon FP, die beide GEEN invloed hebben op katalysator onderdelen.

Geplaatst door: frank wouters op
Ook dieselproblemen bij Volvo Trucks - Automobielmanagement.nl

Ook dieselproblemen bij Volvo Trucks

Een aantal vrachtwagens van Volvo Group rijdt rond met een te hoog niveau aan stikstofoxide in de uitlaatgassen.

Ook dieselproblemen bij Volvo Trucks

Eén van de onderdelen in de katalysator kan sneller slijten dan werd verwacht. Verhelpen van het mankement kan aardig in de papieren lopen, heeft Volvo Group laten weten. De koers van de aandelen Volvo Group daalde daarop flink terwijl ook die van leverancier Johnson Mattey, die het gewraakte onderdeel vermoedelijk heeft geleverd, een klap kreeg.

Volvo weet nog niet precies bij welke vrachtwagens en motoren het mankement zich voordoet. Uit een eerste onderzoek blijkt wel dat het niet om alle types gaat. Als er wel teveel stikstofoxide wordt uitgestoten dan is dat ook niet in alle gevallen even ernstig, aldus de truckfabrikant in een verklaring. In sommige gevallen lijkt er ook een waarschuwingslampje te gaan branden. Aangenomen wordt dat de Zweedse vrachtautofabrikant wel gedwongen is om een terugroep af te kondigen zodra de problemen in kaart zijn gebracht. De Europese Commissie heeft inmiddels contact opgenomen met de autoriteiten in Zweden met een verzoek om meer informatie. Volvo Group verkocht in de eerste helft van dit jaar 81.259 vrachtwagens in Europa en Noord-Amerika.

Reacties

Volvo onderhoud adviseert om Acti-Oil Protective P550 te doseren in de dieseltanks. Dit middel (grootste deel kerosine) kan op langere duur schade aanbrengen aan de katalysator onderdelen. De toevoeging van kerosine houdt geen bacterien weg in de diesel/waterfase in de tank. bacteriegroei wordt alleen bestreden door echte biocides zoals ACTICIDE CMG / kathon FP, die beide GEEN invloed hebben op katalysator onderdelen.

Geplaatst door: frank wouters op