"We gaan het aantal eco-modellen van de Hyundai Motor Group sterk uitbreiden", zegt Lee. "Rond 2025 zullen we er 38 hebben, waarvan 18 van Hyundai. Tussen 1997 en 2000 vond de eerste fase plaats. In die jaren kwamen we met de Avante HEV en de BlueOn BEV. De tweede fase liep van 2011 tot 2015. In die jaren introduceerden we vier verschillende eco-modellen: de Sonata HEV, Tuscon ix35 FCEV, de Sonata PHEV en de Kia Soul EV."

"De derde fase is voor ons het belangrijkst", stelt Lee. "De derde fase van ons eco-modellenoffensief loopt sinds 2016. De derde fase houdt in dat we, en dan bedoel ik de Hyundai Motor Group, in totaal met dertien hybrides komen, negen plug-in-hybrides, veertien vol-elektrische auto’s en twee auto’s met een brandstofcel. Een aantal modellen heb je vast al gezien. Zo introduceerden we in 2016 de Ioniq als HEV, EV en PHEV en verschenen in 2018 de Kona Electric en Nexo FCEV op de markt." 

Levertijd Opel Ampera-e korter

De levertijd van de volledig elektrische Opel Ampera-e loopt terug naar maximaal zes maanden. Opel stelt namelijk extra exemplaren van de Ampera-e beschikbaar voor de Nederlandse markt.

In Nederland werden in 2018 tot op heden al meer dan 700 Opels Ampera-e op kenteken gezet. Dankzij de extra productallocaties voor Nederland moet dat aantal in 2019 flink toenemen, helemaal omdat de Ampera-e qua prijs gunstig gepositioneerd waardoor je de elektrische MPV ook in 2019 met 4 procent bijtelling kunt bestellen.
 

Volkswagen werkt aan goedkope EV van 18.000 euro

Volkswagen werkt aan een volledig elektrische compacte cross-over met een prijskaartje van ongeveer 18.000 euro. De auto wordt onderdeel van de I.D.-familie. Dat schrijft Bloomberg op basis van ‘inside informatie’.

De elektrische crossover moet van de band gaan rollen in Emden, gelegen in Duitsland. De verkoop moet in 2020 starten en Volkswagen hoopt er op jaarbasis ongeveer 200.000 van te gaan verkopen. Op termijn uiteraard.

De I.D.-familie van Volkswagen bestaat binnen afzienbare tijd uit diverse volledig elektrische modellen, waaronder een compacte hatchback, crossover, MPV en sedan. Binnen het Volkswagen-concern wordt er gewerkt aan ongeveer vijftig volledig elektrische modellen. Niet alleen Volkswagen komt dus met EV’s, maar ook Seat, Skoda, Porsche en Audi.

De eerste in de line-up wordt de I.D. Neo die in Zwickau (Duitsland) van de band zal rollen. De verkoopstart vindt plaats in 2020. Een compacte sedan en estate – met de naam I.D. Aero – moeten naderhand volgen. Dit tweetal rolt in Emden van de band.

De plannen moeten ertoe leiden dat Volkswagen in 2020 al meer dan 100.000 elektrisch aangedreven auto’s verkoopt en er 150.000 bouwt. In 2025 moet de verkoop zijn gestegen tot 1 miljoen exemplaren, in 2030 zal dat zijn verdubbeld. Zo wordt elektrisch autorijden goedkoper en dus betaalbaar voor de massa.

Bron: ZERauto