Audi begint – eindelijk – met terugroepen diesels

Audi begint daadwerkelijk met het terugroepen van in totaal 151.000 dieselauto’s om de problemen met sjoemelsoftware te verhelpen.

Audi begint – eindelijk – met terugroepen diesels

Deze week is de eerste van acht afzonderlijke ‘recalls’ gestart waarbij 31.200 Audi A6 en Audi A7 Sportback auto’s met een 3.0 TDI motor uit de jaren 2015 tot en met 2018 betrokken zijn. In die auto’s moet een softwaremodule van het motormanagementsysteem verwijderd worden. Die ingreep is gratis voor de klanten en zal het brandstofverbruik niet beïnvloeden, benadrukt Audi.

Het terugroepen en repareren kan beginnen nu het Kraftfahrt-Bundesamt de voorgestelde maatregelen heeft goedgekeurd. Audi stelt ook dat het vervangen van de software door KBA verplicht is gesteld. Het is inmiddels meer dan drie jaar geleden sinds het dieselschandaal waarvan dit terugroepen een direct gevolg is in de openbaarheid kwam. "Onze commitment is en blijft om samenhangend en volledig de dieselcrisis af te handelen. Na gedetailleerde technische analyses kunnen we nu specifieke technische oplossingen bieden die volledig voldoen aan de eisen van het KBA. Op die manier hopen we het vertrouwen van onze klanten te versterken," zegt directeur inkoop en IT Bernd Martens van Audi.

Audi begint – eindelijk – met terugroepen diesels - Automobielmanagement.nl

Audi begint – eindelijk – met terugroepen diesels

Audi begint daadwerkelijk met het terugroepen van in totaal 151.000 dieselauto’s om de problemen met sjoemelsoftware te verhelpen.

Audi begint – eindelijk – met terugroepen diesels

Deze week is de eerste van acht afzonderlijke ‘recalls’ gestart waarbij 31.200 Audi A6 en Audi A7 Sportback auto’s met een 3.0 TDI motor uit de jaren 2015 tot en met 2018 betrokken zijn. In die auto’s moet een softwaremodule van het motormanagementsysteem verwijderd worden. Die ingreep is gratis voor de klanten en zal het brandstofverbruik niet beïnvloeden, benadrukt Audi.

Het terugroepen en repareren kan beginnen nu het Kraftfahrt-Bundesamt de voorgestelde maatregelen heeft goedgekeurd. Audi stelt ook dat het vervangen van de software door KBA verplicht is gesteld. Het is inmiddels meer dan drie jaar geleden sinds het dieselschandaal waarvan dit terugroepen een direct gevolg is in de openbaarheid kwam. "Onze commitment is en blijft om samenhangend en volledig de dieselcrisis af te handelen. Na gedetailleerde technische analyses kunnen we nu specifieke technische oplossingen bieden die volledig voldoen aan de eisen van het KBA. Op die manier hopen we het vertrouwen van onze klanten te versterken," zegt directeur inkoop en IT Bernd Martens van Audi.