Opel is nog niet van de dieselproblemen af

De Duitse verkeersdienst KBA onderzoekt of er bij meer modellen van Opel is gesjoemeld met de motormanagementsoftware van dieselmotoren. Het Kraftfahrt-Bundesamt kijkt daarbij met name naar de Astra, het meest verkochte model van de PSA-dochter.

Opel is nog niet van de dieselproblemen af

Opel heeft op last van het KBA vorige maand al enkele jaargangen van de Insignia, de Cascade en de Zafira moeten terugroepen om vermeende sjoemelsoftware te herstellen. Opel beweert steeds dat er niets mis is met die auto’s maar heeft vorige week een rechtszaak tegen de terugroep-order verloren. Maar volgens de regionale omroep van Hessen kijkt het KBA nu ook naar andere succesvolle modellen van Opel. Daarbij gaat het ook om auto’s met dieselmotoren die voldoen aan de nieuwste Euro 6 norm. Opel heeft tot nu toe geen commentaar gegeven op de berichten.

Als Opel inderdaad op hogere kosten wordt gejaagd en mogelijk zelfs schadevergoedingen zou moeten uitkeren, dan zou een flink deel van de rekening uiteindelijk terecht kunnen komen bij General Motors dat de Duits-Britse fabrikant pas in augustus vorig jaar definitief overdroeg aan PSA.

Opel is nog niet van de dieselproblemen af - Automobielmanagement.nl

Opel is nog niet van de dieselproblemen af

De Duitse verkeersdienst KBA onderzoekt of er bij meer modellen van Opel is gesjoemeld met de motormanagementsoftware van dieselmotoren. Het Kraftfahrt-Bundesamt kijkt daarbij met name naar de Astra, het meest verkochte model van de PSA-dochter.

Opel is nog niet van de dieselproblemen af

Opel heeft op last van het KBA vorige maand al enkele jaargangen van de Insignia, de Cascade en de Zafira moeten terugroepen om vermeende sjoemelsoftware te herstellen. Opel beweert steeds dat er niets mis is met die auto’s maar heeft vorige week een rechtszaak tegen de terugroep-order verloren. Maar volgens de regionale omroep van Hessen kijkt het KBA nu ook naar andere succesvolle modellen van Opel. Daarbij gaat het ook om auto’s met dieselmotoren die voldoen aan de nieuwste Euro 6 norm. Opel heeft tot nu toe geen commentaar gegeven op de berichten.

Als Opel inderdaad op hogere kosten wordt gejaagd en mogelijk zelfs schadevergoedingen zou moeten uitkeren, dan zou een flink deel van de rekening uiteindelijk terecht kunnen komen bij General Motors dat de Duits-Britse fabrikant pas in augustus vorig jaar definitief overdroeg aan PSA.