Dit voor het publiek gratis toegankelijke initiatief vindt medio september 2009 plaats op Circuit Park Zandvoort. GoGreen2009 duurt drie dagen en is bestemd voor bedrijven en instellingen die bezig zijn met ‘eco’. Een speciale focus ligt hierbij op de autobranche.

De paddock en het circuit van Zandvoort zullen ruimte bieden voor modelintroducties,  technische innovatie en maatschappelijk verantwoorde initiatieven. Bezoekers kunnen proefrijden in de nieuwste groene auto’s en diverse groengetinte demonstraties op autosportgebied bijwonen. Verder omvat het programma, waarover begin 2009 meer details volgen, een importeurspaddock met aandacht voor de groene automodellen, de Fuel Efficiency Challenge, een Eco Shopping Plaza, Het Nieuwe Rijden, seminars en workshops. Daarnaast biedt GoGreen2009 een business to business platform, inclusief gastsprekers, entertainment en catering.

Behalve aan GoGreen2009 werkt Telegraaf Media Nederland aan een in 2010 te lanceren auto-evenement voor "sportieve, luxe en avontuurlijke automodellen". Het vindt plaats in de AutoRAI-loze jaren. De merkimporteurs wordt een "low cost beursdeelname" in het vooruitzicht gesteld, met "veel beleving in de vorm van proefritten, circuitdemonstraties en podiumshows."