VW-oma en Mini-vermenigvuldiging winnen Leeuwen in Cannes (filmpjes)

De commercial met het spreekwoordelijke Oude Vrouwtje van Volkswagen heeft dit weekend de belangrijkste internationale reclameprijs, de Leeuw, gewonnen.

De tv-commercial wint en Bronzen Leeuw in de categorie Film, de belangrijkste prijzen die de jury van het internationale reclamefestival in Cannes te vergeven heeft.

De commercial voor de Volkswagen Golf is gemaakt door Pon’s vaste bureau DDB Amsterdam. Hij won in april al de ADCN-Lamp in Nederland. Het filmpje was eerder een hit op het internet.

Een andere Nederlandse autocampagne, die voor Mini (Mini Countryman Flow) van Mini’s reclamebureau BSUR uit Amsterdam, won zelfs een zilveren Leeuw, in de iets minder voorname categorie Film Craft.

Naast de twee autocampagnes stonden nog 11 campagnes van Nederlandse bureaus op de shortlist Film van het reclamefestival in Cannes.

De WK 2010-campagne Nike Write the Future van het reclamebureau  Wieden+Kennedy uit Amsterdam won de Grand Prix, een gouden en een zilveren Leeuw. Datzelfde bureau won met Heineken-commercials ook een Leeuw.

Een Zweedse VW-campagne – Volkswagen The Speed camera lottery van DDB Stockholm – won de Titanium Leeuw in Cannes.

 

Volkswagen reclame

 

MINI reclame

 

VW-oma en Mini-vermenigvuldiging winnen Leeuwen in Cannes (filmpjes) - Automobielmanagement.nl

VW-oma en Mini-vermenigvuldiging winnen Leeuwen in Cannes (filmpjes)

De commercial met het spreekwoordelijke Oude Vrouwtje van Volkswagen heeft dit weekend de belangrijkste internationale reclameprijs, de Leeuw, gewonnen.

De tv-commercial wint en Bronzen Leeuw in de categorie Film, de belangrijkste prijzen die de jury van het internationale reclamefestival in Cannes te vergeven heeft.

De commercial voor de Volkswagen Golf is gemaakt door Pon’s vaste bureau DDB Amsterdam. Hij won in april al de ADCN-Lamp in Nederland. Het filmpje was eerder een hit op het internet.

Een andere Nederlandse autocampagne, die voor Mini (Mini Countryman Flow) van Mini’s reclamebureau BSUR uit Amsterdam, won zelfs een zilveren Leeuw, in de iets minder voorname categorie Film Craft.

Naast de twee autocampagnes stonden nog 11 campagnes van Nederlandse bureaus op de shortlist Film van het reclamefestival in Cannes.

De WK 2010-campagne Nike Write the Future van het reclamebureau  Wieden+Kennedy uit Amsterdam won de Grand Prix, een gouden en een zilveren Leeuw. Datzelfde bureau won met Heineken-commercials ook een Leeuw.

Een Zweedse VW-campagne – Volkswagen The Speed camera lottery van DDB Stockholm – won de Titanium Leeuw in Cannes.

 

Volkswagen reclame

 

MINI reclame