Hyundai officieel vervoerder EK Voetbal met 366 voertuigen

Vier weken voor de start van het EK Voetbal in Polen en Oekraïne heeft Hyundai in de Poolse hoofdstad Warschau 366 personenauto’s en bussen die de deelnemende teams zullen vervoeren, aan de Europese voetbalfederatie Uefa overgedragen.

De overdracht van de auto’s en bussen vond plaats nabij het Nationaal Stadion in Warschau, waar op vrijdag 8 juni de openingswedstrijd tussen Polen en Griekenland plaatsvindt. Het Nederlands Elftal treedt op 9 juni aan tegen Denemarken in het Metalist Stadion Charkov in Oekraïne.

In Polen en Oekraïne wordt vanaf 9 juni tot en met 1 juli 2012 het EK Voetbal voor landenteams gehouden. Dit toernooi behoort – samen met het WK voetbal en de Olympische Spelen – tot de grootste sportevenementen ter wereld. Hyundai is als Official Partner van de Uefa prominent aanwezig op het EK. De 366 personenwagens, bestelbussen en teambussen van Hyundai worden gedurende het gehele toernooi ingezet voor het personeel van de Uefa, bestuurders, officials en vertegenwoordigers van de media. De nieuwe Hyundai i30 speelt hierbij een hoofdrol. De bussen worden gebruikt voor het vervoer van de deelnemende teams en hun begeleidingsstaf. De Nederlandse spelersbus is voorzien van de Hyundai-busslogan: ‘Elf Leeuwen. Miljoenen fans. Samen zijn we sterk’. Deze slogan is bedacht door Diana van der Leer uit Barendrecht.

"Het sponsorschap van het EK Voetbal en het partnerschap met Uefa is het belangrijkste element van ons sportmarketingprogramma. Voetbal past bij Hyundai, het partnersponsorschap geeft ons merkimago extra dynamiek", noemt president Terry Im van Hyundai Motor Europa als verklaring voor deze nogal kostbare actie. "Hyundai en de Europese voetbalorganisatie Uefa hebben dezelfde missie", vindt Im. "Beide partners willen zoveel mogelijk mensen aan zich binden. Sinds we de verbintenis in 1999 met de Fifa zijn aangegaan, is Hyundai enorm gegroeid. Hyundai is nu de op drie na grootste autofabrikant ter wereld. Onze naamsbekendheid is enorm toegenomen en mensen associëren Hyundai nu veel meer met merkwaarden als kwaliteit en vertrouwen."

Hyundai is sinds Euro 2000 in Nederland en België official partner van Uefa en kortgeleden werd de overeenkomst verlengd tot en met 2017. Hyundai is ook sponsor van Fifa, de wereldvoetbalbond.

 

Hyundai officieel vervoerder EK Voetbal met 366 voertuigen - Automobielmanagement.nl

Hyundai officieel vervoerder EK Voetbal met 366 voertuigen

Vier weken voor de start van het EK Voetbal in Polen en Oekraïne heeft Hyundai in de Poolse hoofdstad Warschau 366 personenauto’s en bussen die de deelnemende teams zullen vervoeren, aan de Europese voetbalfederatie Uefa overgedragen.

De overdracht van de auto’s en bussen vond plaats nabij het Nationaal Stadion in Warschau, waar op vrijdag 8 juni de openingswedstrijd tussen Polen en Griekenland plaatsvindt. Het Nederlands Elftal treedt op 9 juni aan tegen Denemarken in het Metalist Stadion Charkov in Oekraïne.

In Polen en Oekraïne wordt vanaf 9 juni tot en met 1 juli 2012 het EK Voetbal voor landenteams gehouden. Dit toernooi behoort – samen met het WK voetbal en de Olympische Spelen – tot de grootste sportevenementen ter wereld. Hyundai is als Official Partner van de Uefa prominent aanwezig op het EK. De 366 personenwagens, bestelbussen en teambussen van Hyundai worden gedurende het gehele toernooi ingezet voor het personeel van de Uefa, bestuurders, officials en vertegenwoordigers van de media. De nieuwe Hyundai i30 speelt hierbij een hoofdrol. De bussen worden gebruikt voor het vervoer van de deelnemende teams en hun begeleidingsstaf. De Nederlandse spelersbus is voorzien van de Hyundai-busslogan: ‘Elf Leeuwen. Miljoenen fans. Samen zijn we sterk’. Deze slogan is bedacht door Diana van der Leer uit Barendrecht.

"Het sponsorschap van het EK Voetbal en het partnerschap met Uefa is het belangrijkste element van ons sportmarketingprogramma. Voetbal past bij Hyundai, het partnersponsorschap geeft ons merkimago extra dynamiek", noemt president Terry Im van Hyundai Motor Europa als verklaring voor deze nogal kostbare actie. "Hyundai en de Europese voetbalorganisatie Uefa hebben dezelfde missie", vindt Im. "Beide partners willen zoveel mogelijk mensen aan zich binden. Sinds we de verbintenis in 1999 met de Fifa zijn aangegaan, is Hyundai enorm gegroeid. Hyundai is nu de op drie na grootste autofabrikant ter wereld. Onze naamsbekendheid is enorm toegenomen en mensen associëren Hyundai nu veel meer met merkwaarden als kwaliteit en vertrouwen."

Hyundai is sinds Euro 2000 in Nederland en België official partner van Uefa en kortgeleden werd de overeenkomst verlengd tot en met 2017. Hyundai is ook sponsor van Fifa, de wereldvoetbalbond.