Facebook medewerkers hebben de afgelopen weken geprobeerd om GM te overtuigen van de voordelen van betaald adverteren op de site, maar slaagden hier niet in. Dat was nadat Facebook eerder klanten probeerde te werven met gratis advertentiepagina’s. Tijdens de bijeenkomst met GM benadrukten medewerkers van Facebook dat gratis content op hun Facebook pagina in schril contrast zou staan in vergelijking met betaalde advertenties. "Ze (General Motors, red.) proberen het op deze manier de komende tijd en zien wel hoe het uitpakt. Ze maken zelf content en als dat werkt, werkt het", aldus een betrokkene.

Facebook noch GM gaven commentaar over deze bijeenkomst. De reden voor GM om niet meer te adverteren op de netwerksite, is dat het veel minder effectief is dan andere opties zoals Google AdSense. Advertenties op Facebook leveren ongeveer de helft van het aantal clicks per bekeken pagina op vergeleken met het aantal clicks op andere websites. GM is de derde grootste reclame investeerder in de Verenigde Staten. Jaarlijks besteedde zij naar verluidt 40 miljoen dollar aan marketing via Facebook.

Bron: Autointernationaal