Merk Ferrari verslaat Google en Coca-Cola

Ferrari is het sterkste en krachtigste merk ter wereld. Datvis niet alleen naar de mening van miljoenen liefhebbers zo, maar ook volgens de lijst van Brand Finance, expert op het gebied van merkwaardebepaling.

Ferrari werd als hoogste geklasseerd op de 2013-lijst van de sterkste en krachtigste merken ter wereld en ging in de topvijf de merken Google, Coca-Cola, PwC en Hermes voor. De lijst bestaat uit de vijfhonderd meest beroemdste bedrijven ter wereld. Vanwege de grootte kan de onderneming uit Maranello qua omzet niet wedijveren met grote multinationals maar voor de beoordeling van het merk worden ook andere financiële criteria in ogenschouw genomen zoals nettowinst, gemiddelde opbrengst per cliënt, en gespendeerd budget voor advertising en marketing, evenals kwaliteitsparameters zoals merkbeleving en loyaliteit.

De succesvolle Fiat-dochter heeft over het boekjaar 2012 de hoogste resultaten behaald in zijn 66-jarige geschiedenis. Er zijn 7.318 auto’s (+4,5%) afgeleverd aan het wereldwijde dealernetwerk met een omzet van 2,43 miljard euro (+8,0%). De netto winst kwam uit op 244 miljoen euro, dat is bijna achttien procent meer dan over het boekjaar 2011. De resultaten stroken met het geografische verkoopplan van Ferrari dat is verdeeld in gelijke delen voor Amerika, Azië en Europa, inclusief het Midden-Oosten. Om  de resultaten op de diverse markten verder aan te jagen, heeft Ferrari zijn netwerk inmiddels gereorganiseerd zodat er nu vier coördinatiecentra zijn:  Amerika, Europa en het Midden-Oosten, Groot-China en het Verre-Oosten.  Ferrari boekte in de VS (inclusief Canada) een verkooprecords van meer dan tweeduizend auto’s maar zelfs in Europa boekte Ferrari groei in afzet. Behalve dan in Italië, want daar ging het met maar 318 auto’s maar liefst zestig procent slechter.  Groot-China (China, Hong Kong en Taiwan)  behield zijn positie als tweede markt met 784 Ferrari’s (+4%).

Merk Ferrari verslaat Google en Coca-Cola - Automobielmanagement.nl

Merk Ferrari verslaat Google en Coca-Cola

Ferrari is het sterkste en krachtigste merk ter wereld. Datvis niet alleen naar de mening van miljoenen liefhebbers zo, maar ook volgens de lijst van Brand Finance, expert op het gebied van merkwaardebepaling.

Ferrari werd als hoogste geklasseerd op de 2013-lijst van de sterkste en krachtigste merken ter wereld en ging in de topvijf de merken Google, Coca-Cola, PwC en Hermes voor. De lijst bestaat uit de vijfhonderd meest beroemdste bedrijven ter wereld. Vanwege de grootte kan de onderneming uit Maranello qua omzet niet wedijveren met grote multinationals maar voor de beoordeling van het merk worden ook andere financiële criteria in ogenschouw genomen zoals nettowinst, gemiddelde opbrengst per cliënt, en gespendeerd budget voor advertising en marketing, evenals kwaliteitsparameters zoals merkbeleving en loyaliteit.

De succesvolle Fiat-dochter heeft over het boekjaar 2012 de hoogste resultaten behaald in zijn 66-jarige geschiedenis. Er zijn 7.318 auto’s (+4,5%) afgeleverd aan het wereldwijde dealernetwerk met een omzet van 2,43 miljard euro (+8,0%). De netto winst kwam uit op 244 miljoen euro, dat is bijna achttien procent meer dan over het boekjaar 2011. De resultaten stroken met het geografische verkoopplan van Ferrari dat is verdeeld in gelijke delen voor Amerika, Azië en Europa, inclusief het Midden-Oosten. Om  de resultaten op de diverse markten verder aan te jagen, heeft Ferrari zijn netwerk inmiddels gereorganiseerd zodat er nu vier coördinatiecentra zijn:  Amerika, Europa en het Midden-Oosten, Groot-China en het Verre-Oosten.  Ferrari boekte in de VS (inclusief Canada) een verkooprecords van meer dan tweeduizend auto’s maar zelfs in Europa boekte Ferrari groei in afzet. Behalve dan in Italië, want daar ging het met maar 318 auto’s maar liefst zestig procent slechter.  Groot-China (China, Hong Kong en Taiwan)  behield zijn positie als tweede markt met 784 Ferrari’s (+4%).