Peugeot ontslaat managers om reclamestunt

Peugeot’s Duitse dochterbedrijf heeft drie managers met onmiddellijke ingang op straat gezet omdat ze een reclame-actie hadden goedgekeurd die een deuk zou kunnen opleveren in het imago van het automerk.

Peugeot ontslaat managers om reclamestunt.

Peugeot Duitsland bood samen met telecombedrijf 1&1 een 208 aan voor minder dan 100 euro per maand als de particuliere leaser tegelijk een mobielabonnement afsloot voor 9,99 euro per maand voor het eerste jaar en 19,99 euro daarna.

De aanbieding was direct al een enorm succes, want er kwamen meer dan 5.200 bestellingen binnen terwijl Peugeot niet meer dan 300 auto’s had gereserveerd.

Catastrofaal voor Duitse dealers 

Voor de Duitse Peugeot-dealers was de aanbieding bovendien catastrofaal omdat ze meer dan 40 procent moesten toeleggen op de gebruikelijke leaseprijs van de 208. De directie van Peugeot vond het dan ook allemaal te veel en stuurde de verantwoordelijke managers, waaronder de directeur van de Duitse tak, de deur uit. ‘’De campagne past volstrekt niet in onze strategie.”

Peugeot probeert juist het het imago op een hoger plan te tillen en gaat waar mogelijk ook verhuur van nieuwe auto’s voor een kortere termijn tegen.

Peugeot ontslaat managers om reclamestunt - Automobielmanagement.nl

Peugeot ontslaat managers om reclamestunt

Peugeot’s Duitse dochterbedrijf heeft drie managers met onmiddellijke ingang op straat gezet omdat ze een reclame-actie hadden goedgekeurd die een deuk zou kunnen opleveren in het imago van het automerk.

Peugeot ontslaat managers om reclamestunt.

Peugeot Duitsland bood samen met telecombedrijf 1&1 een 208 aan voor minder dan 100 euro per maand als de particuliere leaser tegelijk een mobielabonnement afsloot voor 9,99 euro per maand voor het eerste jaar en 19,99 euro daarna.

De aanbieding was direct al een enorm succes, want er kwamen meer dan 5.200 bestellingen binnen terwijl Peugeot niet meer dan 300 auto’s had gereserveerd.

Catastrofaal voor Duitse dealers 

Voor de Duitse Peugeot-dealers was de aanbieding bovendien catastrofaal omdat ze meer dan 40 procent moesten toeleggen op de gebruikelijke leaseprijs van de 208. De directie van Peugeot vond het dan ook allemaal te veel en stuurde de verantwoordelijke managers, waaronder de directeur van de Duitse tak, de deur uit. ‘’De campagne past volstrekt niet in onze strategie.”

Peugeot probeert juist het het imago op een hoger plan te tillen en gaat waar mogelijk ook verhuur van nieuwe auto’s voor een kortere termijn tegen.