Mercedes-Benz meer waard op merkenlijst Interbrand

Hoewel Toyota nog altijd het meest waardevolle automerk ter wereld blijft, begint Mercedes-Benz steeds meer in te lopen. Landgenoot BMW houdt de waarde stabiel en slaagt er daarmee nog steeds niet in tot de Top Tien door te dringen.

'Mercedes-Benz sjoemelt met registratiecijfers'

Die lijst van duurste merken, zoals elk jaar opgesteld door marktonderzoeker Interbrand, wordt aangevoerd door Apple, Google, Microsoft, Coca-Cola, het snel oprukkende Amazon en Samsung. Van die bedrijven zijn er in ieder geval drie, Apple, Google en Samsung, die zich in de richting van de autosector begeven. De eerste echte autofabrikant is Toyota dat de waarde echter met zes procent zag dalen naar 50,3 miljard dollar en daarmee ook van plaats vijf naar zeven is gezakt. Na Facebook, dat overigens bijna 50 procent meer waard is dan een jaar geleden, komt Mercedes-Benz dat nu ruim 47,8 miljard dollar waard is, zo’n 10 procent meer dan vorig jaar. Het verschil met Toyota is nu dus nog maar 2,5 miljard dollar.

Verderop is BMW gezakt van elf naar dertien met een prijskaartje van 41,5 miljard, even veel als in 2016. Nog net binnen de top 20 staat Honda met 22,7 miljard dollar, drie procent meer dan een jaar eerder. Pas op plaats 33 komen we Ford tegen, direct gevolgd door Hyundai op 35 en daarna Audi, Nissan en Volkswagen op de plaatsen 38 tot en met 40. Nog één feit: Harley-Davidson mag dan wel het bekendste motormerk zijn, met een waarde van bijna 5,67 miljard komt dat bedrijf op de Interbrand-ranglijst van waardevolste merken niet verder dan plaats 77.

Mercedes-Benz meer waard op merkenlijst Interbrand - Automobielmanagement.nl

Mercedes-Benz meer waard op merkenlijst Interbrand

Hoewel Toyota nog altijd het meest waardevolle automerk ter wereld blijft, begint Mercedes-Benz steeds meer in te lopen. Landgenoot BMW houdt de waarde stabiel en slaagt er daarmee nog steeds niet in tot de Top Tien door te dringen.

'Mercedes-Benz sjoemelt met registratiecijfers'

Die lijst van duurste merken, zoals elk jaar opgesteld door marktonderzoeker Interbrand, wordt aangevoerd door Apple, Google, Microsoft, Coca-Cola, het snel oprukkende Amazon en Samsung. Van die bedrijven zijn er in ieder geval drie, Apple, Google en Samsung, die zich in de richting van de autosector begeven. De eerste echte autofabrikant is Toyota dat de waarde echter met zes procent zag dalen naar 50,3 miljard dollar en daarmee ook van plaats vijf naar zeven is gezakt. Na Facebook, dat overigens bijna 50 procent meer waard is dan een jaar geleden, komt Mercedes-Benz dat nu ruim 47,8 miljard dollar waard is, zo’n 10 procent meer dan vorig jaar. Het verschil met Toyota is nu dus nog maar 2,5 miljard dollar.

Verderop is BMW gezakt van elf naar dertien met een prijskaartje van 41,5 miljard, even veel als in 2016. Nog net binnen de top 20 staat Honda met 22,7 miljard dollar, drie procent meer dan een jaar eerder. Pas op plaats 33 komen we Ford tegen, direct gevolgd door Hyundai op 35 en daarna Audi, Nissan en Volkswagen op de plaatsen 38 tot en met 40. Nog één feit: Harley-Davidson mag dan wel het bekendste motormerk zijn, met een waarde van bijna 5,67 miljard komt dat bedrijf op de Interbrand-ranglijst van waardevolste merken niet verder dan plaats 77.