Ford kijkt naar een ander reclamebureau

Ford gaat kijken of het de wereldwijde reclamecampagnes of in ieder geval een deel daarvan moet onderbrengen bij een ander reclamebureau dan de huidige vaste partner WPP.

Ford kijkt naar een ander reclamebureau

"We schrijven een biedingsronde uit voor enkele onderdelen van onze reclamebusiness. Daarbij zijn nog geen besluiten gevallen," aldus een woordvoerder van Ford. Hij ontkent dat de ‘review’ iets te maken heeft met de ophef rond de Britse topman van WPP Martin Sorrell die beschuldigd is van allerlei vormen van fout gedrag en daarom is opgestapt. "We waarderen de getalenteerde en creatieve vrouwen en mannen bij WPP. We hebben verder niets te maken met privé omstandigheden."

Ford spendeert alleen al in de Verenigde Staten jaarlijks 1,2 miljard dollar aan reclame en marketing. Een ruwe schatting is dat dat bedrag wereldwijd gezien zeker twee keer zo hoog ligt. Ford deelde al eerder mee dat het de campagnes fitter en efficiënter wilde maken. Bovendien zijn er binnen de marketing bij Ford zelf de laatste tijd de nodige managers vervangen. Zo werd hoofd wereldwijde marketing Stephen Odell vervangen door Kumar Galhotra, een oud-gediende bij de Amerikaanse autofabrikant.

Ford kijkt naar een ander reclamebureau - Automobielmanagement.nl

Ford kijkt naar een ander reclamebureau

Ford gaat kijken of het de wereldwijde reclamecampagnes of in ieder geval een deel daarvan moet onderbrengen bij een ander reclamebureau dan de huidige vaste partner WPP.

Ford kijkt naar een ander reclamebureau

"We schrijven een biedingsronde uit voor enkele onderdelen van onze reclamebusiness. Daarbij zijn nog geen besluiten gevallen," aldus een woordvoerder van Ford. Hij ontkent dat de ‘review’ iets te maken heeft met de ophef rond de Britse topman van WPP Martin Sorrell die beschuldigd is van allerlei vormen van fout gedrag en daarom is opgestapt. "We waarderen de getalenteerde en creatieve vrouwen en mannen bij WPP. We hebben verder niets te maken met privé omstandigheden."

Ford spendeert alleen al in de Verenigde Staten jaarlijks 1,2 miljard dollar aan reclame en marketing. Een ruwe schatting is dat dat bedrag wereldwijd gezien zeker twee keer zo hoog ligt. Ford deelde al eerder mee dat het de campagnes fitter en efficiënter wilde maken. Bovendien zijn er binnen de marketing bij Ford zelf de laatste tijd de nodige managers vervangen. Zo werd hoofd wereldwijde marketing Stephen Odell vervangen door Kumar Galhotra, een oud-gediende bij de Amerikaanse autofabrikant.