Tesla en BMW vechten om gunst elektrische ‘autozoeker’

Drie Tesla-modellen en 2 BMW’s vechten momenteel om de gunst van de elektrische ‘autozoeker’, zo valt in iedere geval op te maken uit zoekopdrachten op Google in Nederland waar online marketingplatform SEMrush de afgelopen 24 maanden onderzoek naar deed.

Nationaal Occasion Onderzoek 2019: Populariteit EV-occasions neemt toe

De Tesla model 3 staat aan kop; er werd 40.000 maal op deze term gezocht op Google in april 2018. De Tesla wordt gevolgd door de BMW i8, waarnaar ruim 27.000 keer werd gezocht. Überhaupt wordt er de afgelopen tijd meer gegoogeld op een elektrische auto; waar er in 2016 rond de 18.000 zoekopdrachten per maand waren, ziet SEMrush de afgelopen maanden gemiddeld 30.000 zoekopdrachten per maand.

Het marketingbureau keek ook naar de online advertenties. Zo blijkt dat, in tegenstelling tot Tesla, BMW en Nissan flink adverteren in Nederland. Maar ook Opel en Kia vragen om de aandacht van de Nederlandse autoconsument. "Als we kijken naar online advertenties met de term ‘elektrische auto’, dan spendeert BMW het meest, gevolgd door Nissan. Het gaat overigens wel om schattingen die zijn gemaakt op basis van de aantallen advertenties met de term ‘elektrische auto’", aldus SEMrush. 

Over het onderzoek:

Het onderzoek werd in de maand mei 2018 uitgevoerd door online Marketingplatform SEMrush. Het bedrijf is gespecialiseerd in online marketing en wordt gebruikt door vooraanstaande merken als Booking.com. Disney, HP en eBay. 

Tesla en BMW vechten om gunst elektrische ‘autozoeker’ - Automobielmanagement.nl

Tesla en BMW vechten om gunst elektrische ‘autozoeker’

Drie Tesla-modellen en 2 BMW’s vechten momenteel om de gunst van de elektrische ‘autozoeker’, zo valt in iedere geval op te maken uit zoekopdrachten op Google in Nederland waar online marketingplatform SEMrush de afgelopen 24 maanden onderzoek naar deed.

Nationaal Occasion Onderzoek 2019: Populariteit EV-occasions neemt toe

De Tesla model 3 staat aan kop; er werd 40.000 maal op deze term gezocht op Google in april 2018. De Tesla wordt gevolgd door de BMW i8, waarnaar ruim 27.000 keer werd gezocht. Überhaupt wordt er de afgelopen tijd meer gegoogeld op een elektrische auto; waar er in 2016 rond de 18.000 zoekopdrachten per maand waren, ziet SEMrush de afgelopen maanden gemiddeld 30.000 zoekopdrachten per maand.

Het marketingbureau keek ook naar de online advertenties. Zo blijkt dat, in tegenstelling tot Tesla, BMW en Nissan flink adverteren in Nederland. Maar ook Opel en Kia vragen om de aandacht van de Nederlandse autoconsument. "Als we kijken naar online advertenties met de term ‘elektrische auto’, dan spendeert BMW het meest, gevolgd door Nissan. Het gaat overigens wel om schattingen die zijn gemaakt op basis van de aantallen advertenties met de term ‘elektrische auto’", aldus SEMrush. 

Over het onderzoek:

Het onderzoek werd in de maand mei 2018 uitgevoerd door online Marketingplatform SEMrush. Het bedrijf is gespecialiseerd in online marketing en wordt gebruikt door vooraanstaande merken als Booking.com. Disney, HP en eBay.