Veygo heeft zich namelijk over de cijfers gebogen en komt tot de conclusie dat Aziatische autofabrikanten de zoekopdrachten domineren. De meest opgezochte autofabrikant was vorig jaar BMW. Dit jaar staat Toyota bovenaan. In 57 van de 171 landen die door Veygo zijn geanalyseerd was het merk de nummer 1. Elke maand waren er gemiddeld 7,8 miljoen zoekopdrachten voor Toyota. Honda neemt de tweede stek in beslag met een gemiddelde van 7,0 miljoen en Ford strand op de derde stek met 6,4 miljoen zoekopdrachten per maand. Toyota stond bovenaan de lijst in de VS, Canada, Australië, Nieuw-Zeeland, Zuid-Afrika, Finland en de Filippijnen. BMW was in 25 landen het meest gezochte automerk en Mercedes-Benz was in 23 de nummer 1.

Tesla en Lamborghini

Tesla, dat op vlak van verkoop niet eens in de buurt komt van dat van de andere merken die tot nog toe de opsomming uitmaakten, was in 7 landen het meest gezochte merk van allemaal. Daaronder zijn Noorwegen, Nederland, Hong Kong en, cruciaal, China. Lamborghini wordt ook vaak opgezocht. Dat staat in 12 naties op 1, waaronder Venezuela.
(bron: Autointernationaal)