Hyundai After Sales Director S.W. Kim roemde de Nederlandse importeur om het zeer brede after sales marketingprogramma. Het programma kenmerkt zich doordat voor elke deelmarkt op elk niveau in de handelsketen een specifiek programma bestaat.
In totaal zijn er 25 varianten van dit after sales marketingprogramma, die zijn afgestemd op de markten met betrekking tot onderhoud, reparatie, schadeherstel en accessoires van en voor Hyundai. Voor elk type klant – zoals fleet, lease, consument en verzekeraar – bestaan er specifieke varianten. De ruggengraat van het programma wordt gevormd door het CRM-systeem, dat door de gehele Hyundai-organisatie in Nederland wordt gebruikt voor sales én after sales doeleinden.
In eerdere jaren kreg het after sales team van Greenib al prijzen wegens de goede resultaten met betrekking tot klanttevredenheid in Nederland en vanwege het opleidingsprogramma, dat inmiddels wereldwijd als voorbeeld wordt gebruikt voor andere landen.
Ook op het gebied van Dealer Identity, de herkenbare en uniforme uitstraling van het dealerbedrijf, loopt Greenib Car voorop. ‘Nederland staat model voor de rest van Europa’, aldus Hyundai After Sales Director S.W. Kim.
We gaan het zien, ik heb zoveel klachten over onze splinternieuwe Sante Fe dat de heer Eitjes zich er nu mee gaat bemoeien.
Een tip wil ik iedereen die een Hyundai wil kopen vast meegeven, de dealers zijn zelfstandig en Greenib heeft nauwelijks grip op ze tenzij het (net als bij ons nu) helemaal uit de hand loopt. Dan ben je zelf al tig keer in botsing met de dealer.
Er zit een groot verschil tussen in de dealers. Een goede leidraad is: kijk wie er al wat langer dealer is, dat zijn doorgaans de beste.