Daarnaast ontvang de gebruiker het actuele aanbod van tweedehands auto’s via tweededehands.nl op de iPhone. OHRA wil met deze nieuwe service consumenten helpen vroegtijdig beter inzicht te krijgen in vergelijkbare marktwaarde en lopende gebruikskosten van een nieuwe of gebruikte auto.
OHRA verwacht veel van de online applicatie. In Nederland zijn inmiddels 190 duizend iPhone-gebruikers. Voordeel van deze applicatie is dat alle informatie over de betrokken auto opgeslagen kan worden, desgewenst met een zelfgemaakte foto. De gegevens over de auto worden aangeleverd door de RDW. Door de samenwerking met tweedehands.nl kan ook direct het actuele aanbod van tweedehands auto’s van hetzelfde automerk als de gespotte auto getoond worden. De indicatie van de maandelijkse verzekeringspremie voor de betreffende auto levert OHRA zelf aan.
Uit inzichten van OHRA blijkt dat het merendeel van de consumenten nog voordat zij een auto koopt meer wil weten over de maandelijkse gebruikslasten, waaronder de verzekeringspremie. Om die reden besloot OHRA een auto applicatie te ontwikkelen die het hele informatiepakket weergeeft. “Wij bieden graag extra service aan consumenten waarmee zij zich makkelijker kunnen oriënteren op de automarkt. En men krijgt – beter dan voorheen – vooraf inzicht in de werkelijke maandelijkse kosten. Het aardige is dat deze informatie tegenwoordig helemaal geen geld hoeft te kosten. We bieden deze namelijk gratis aan”, aldus Patrick Vroklage, Teammanager Internet bij OHRA.

Bron: www.ohra.nl/over-ohra/perscentrum/iphone.jsp
Meer over OHRA Autoverzekeringen >>