Hyves-actie ‘Follow The Spark’ van Chevrolet succesvol

Voorafgaand aan de showroomintroductie van de Chevrolet Spark heeft de importeur een ludieke actie gelanceerd via Hyves. Het nieuwste model in het Chevrolet-gamma beleeft op Hyves zijn Nederlandse online introductie. Vanaf 1 maart staat de Spark in de showroom van de Nederlandse dealers.

Via http://www.hyves.nl/actie/spark kunnen alle Hyvers kennismaken met de nieuwe Chevrolet en het Spark-spel spelen met als hoofdprijs een nieuwe Spark. Inmiddels hebben ‘vele duizenden’ Hyves-gebruikers aan de wedstrijd deelgenomen en Chevrolet Nederland verwacht dat het aantal eind januari minimaal verdubbeld zal zijn.

Chevrolet Nederland is de eerste Nederlandse importeur die ook van Hyves gebruikmaakt om een nieuw model te introduceren. Ronald Dubbelman, directeur van Chevrolet Nederland, hierover: "De opkomst van social media is sterk. We hebben voor de introductie van de Chevrolet Spark bewust gekozen voor een samenwerking met Hyves. Hyves biedt een breed platform met bijna tien miljoen leden en unieke mogelijkheden op het gebied van social media campagnes." Via de actiepagina zien Hyves-leden beelden van de Chevrolet Spark, waarna ze een gadget installeren op hun profielpagina om de game ‘Follow the Spark’ te spelen. Voorafgaande aan het spel krijgen de Hyvers een persoonlijk filmpje te zien waarin ook profielgegevens van de gebruiker worden opgenomen in elementen van de Spark. De auto wordt zo letterlijk gepersonaliseerd.

De Chevrolet Spark-actie op Hyves duurt tot en met 31 januari 2010 en de zestig hoogst gekwalificeerden worden door Chevrolet uitgenodigd op 27 februari 2010 op een centrale locatie in Nederland. Daar staat dan voor iedere finalist een Spark klaar, waarmee een proefrit op de openbare weg gemaakt zal worden. Middels een spelelement zal de fonkelnieuwe Spark uiteindelijk worden uitgereikt aan de winnaar. "Door gebruik te maken van nieuwe Social Media zoals Hyves komen wij op een ongedwongen wijze in contact met een nieuwe groep prospects," denkt Lukas Knol de marketing manager. "Het is geen eenrichtingsverkeer want met deze nieuwe, aantrekkelijke benadering maken we met onze eigen pagina deel uit van de groep op Hyves. Via digitale en andere nieuwe media stappen wij af van het conventionele denken. In de toekomst zullen wij het sociale digitale netwerk intensiever gaan benutten om het contact met klanten en prospects goed te onderhouden."

Chevrolet is het grootste, wereldwijde merk van General Motors met een jaarlijkse verkoop van 4,5 miljoen auto’s in ruim 130 landen. Het is het vierde merk wereldwijd qua verkopen en tevens één van de snelst groeiende automerken ter wereld. Na de herstart in Europa in 2005 heeft Chevrolet haar verkopen in Europa meer dan verdubbeld naar ruim een half miljoen eenheden. Het merk bereidt zich nu voor op de viering van het honderdjarig bestaan met de introductie van de elektrische, innovatieve Chevrolet Volt.

Reacties

aktie is voorbij inmiddels vindt echter niks over winnaar??!!

Geplaatst door: miranda op

de winnar is 2 weken geleden gevallen. er is een groot evenement geweest wat plaatsvond bij Miele Nederland, waar 80 exemplaren waren geplaatst waarnee iedere deelnemer een proef moest afleggen…. de winnaar was een jonge knaap van een jaar of 20…. Ik zeg goeie aktie van Cheverolet!!!

Geplaatst door: patrick op
Hyves-actie ‘Follow The Spark’ van Chevrolet succesvol - Automobielmanagement.nl

Hyves-actie ‘Follow The Spark’ van Chevrolet succesvol

Voorafgaand aan de showroomintroductie van de Chevrolet Spark heeft de importeur een ludieke actie gelanceerd via Hyves. Het nieuwste model in het Chevrolet-gamma beleeft op Hyves zijn Nederlandse online introductie. Vanaf 1 maart staat de Spark in de showroom van de Nederlandse dealers.

Via http://www.hyves.nl/actie/spark kunnen alle Hyvers kennismaken met de nieuwe Chevrolet en het Spark-spel spelen met als hoofdprijs een nieuwe Spark. Inmiddels hebben ‘vele duizenden’ Hyves-gebruikers aan de wedstrijd deelgenomen en Chevrolet Nederland verwacht dat het aantal eind januari minimaal verdubbeld zal zijn.

Chevrolet Nederland is de eerste Nederlandse importeur die ook van Hyves gebruikmaakt om een nieuw model te introduceren. Ronald Dubbelman, directeur van Chevrolet Nederland, hierover: "De opkomst van social media is sterk. We hebben voor de introductie van de Chevrolet Spark bewust gekozen voor een samenwerking met Hyves. Hyves biedt een breed platform met bijna tien miljoen leden en unieke mogelijkheden op het gebied van social media campagnes." Via de actiepagina zien Hyves-leden beelden van de Chevrolet Spark, waarna ze een gadget installeren op hun profielpagina om de game ‘Follow the Spark’ te spelen. Voorafgaande aan het spel krijgen de Hyvers een persoonlijk filmpje te zien waarin ook profielgegevens van de gebruiker worden opgenomen in elementen van de Spark. De auto wordt zo letterlijk gepersonaliseerd.

De Chevrolet Spark-actie op Hyves duurt tot en met 31 januari 2010 en de zestig hoogst gekwalificeerden worden door Chevrolet uitgenodigd op 27 februari 2010 op een centrale locatie in Nederland. Daar staat dan voor iedere finalist een Spark klaar, waarmee een proefrit op de openbare weg gemaakt zal worden. Middels een spelelement zal de fonkelnieuwe Spark uiteindelijk worden uitgereikt aan de winnaar. "Door gebruik te maken van nieuwe Social Media zoals Hyves komen wij op een ongedwongen wijze in contact met een nieuwe groep prospects," denkt Lukas Knol de marketing manager. "Het is geen eenrichtingsverkeer want met deze nieuwe, aantrekkelijke benadering maken we met onze eigen pagina deel uit van de groep op Hyves. Via digitale en andere nieuwe media stappen wij af van het conventionele denken. In de toekomst zullen wij het sociale digitale netwerk intensiever gaan benutten om het contact met klanten en prospects goed te onderhouden."

Chevrolet is het grootste, wereldwijde merk van General Motors met een jaarlijkse verkoop van 4,5 miljoen auto’s in ruim 130 landen. Het is het vierde merk wereldwijd qua verkopen en tevens één van de snelst groeiende automerken ter wereld. Na de herstart in Europa in 2005 heeft Chevrolet haar verkopen in Europa meer dan verdubbeld naar ruim een half miljoen eenheden. Het merk bereidt zich nu voor op de viering van het honderdjarig bestaan met de introductie van de elektrische, innovatieve Chevrolet Volt.

Reacties

aktie is voorbij inmiddels vindt echter niks over winnaar??!!

Geplaatst door: miranda op

de winnar is 2 weken geleden gevallen. er is een groot evenement geweest wat plaatsvond bij Miele Nederland, waar 80 exemplaren waren geplaatst waarnee iedere deelnemer een proef moest afleggen…. de winnaar was een jonge knaap van een jaar of 20…. Ik zeg goeie aktie van Cheverolet!!!

Geplaatst door: patrick op