Complexiteit versnellingsbakken neemt toe

Bij Autrans Transmissions Parts & Service draait alles om versnellingsbakken. Het bedrijf bestaat al ruim 35 jaar en behoort tot de top in Europa. Dat word je alleen door bij te blijven, zo meldt directeur Jeroen Trapman.

Complexiteit versnellingsbakken neemt toe

"De belangrijkste ontwikkelingen die onze specialisten momenteel zien is de toegenomen complexiteit van versnellingsbakken en het fenomeen flushen. Zeker wanneer het gaat om de revisie van DSG en DCT versnellingsbakken worden de uitdagingen groter en daardoor ook interessanter. Op dit moment vormen DSG en DCT-transmissies 35 procent van het aanbod. De complexiteit van deze transmissies vergt meer studie, ze zijn voor revisiespecialisten echt weer een nieuwe uitdaging. De toekomst van de automaten ligt veelal in de elektronische aansturing, daar ligt nu onze focus. Dat betekent: opleiden en investeren in uitlees en update apparatuur. Autrans is hierop voorbereid. Sterker nog: omdat we voor de meeste importeurs werken en de meest nieuwe versnellingsbakken behandelen lopen we ver voor op de concurrentie." Flushen doen ze bij Autrans al meer dan vijf jaar. Elke dag vinden er drie tot vier behandelingen plaats in de vestigingen in Lunteren en Tilburg. Maar het is geen heilige graal, waarschuwt Trapman. "Het belangrijkste is dat berijders inzien dat het om onderhoud gaat en niet om reparatie. Olie repareert immers niets. Wij adviseren liever vooraf of flushen zinvol is."

Social media

Een hele andere tak van sport waar Autrans in uitblinkt is social media. Ook een technisch bedrijf kan hierin ­effectief zijn, vindt Trapman. "Het is leuk en onze volgers zijn ook actief. Op deze manier kan je meer zaken onder de aandacht brengen en hou je op een actuele manier contact. Ook is Autrans tegenwoordig te bereiken via WhatsApp. Uiteraard moet je wel een beetje creatief blijven maar dat vinden wij juist leuk."

Complexiteit versnellingsbakken neemt toe - Automobielmanagement.nl

Complexiteit versnellingsbakken neemt toe

Bij Autrans Transmissions Parts & Service draait alles om versnellingsbakken. Het bedrijf bestaat al ruim 35 jaar en behoort tot de top in Europa. Dat word je alleen door bij te blijven, zo meldt directeur Jeroen Trapman.

Complexiteit versnellingsbakken neemt toe

"De belangrijkste ontwikkelingen die onze specialisten momenteel zien is de toegenomen complexiteit van versnellingsbakken en het fenomeen flushen. Zeker wanneer het gaat om de revisie van DSG en DCT versnellingsbakken worden de uitdagingen groter en daardoor ook interessanter. Op dit moment vormen DSG en DCT-transmissies 35 procent van het aanbod. De complexiteit van deze transmissies vergt meer studie, ze zijn voor revisiespecialisten echt weer een nieuwe uitdaging. De toekomst van de automaten ligt veelal in de elektronische aansturing, daar ligt nu onze focus. Dat betekent: opleiden en investeren in uitlees en update apparatuur. Autrans is hierop voorbereid. Sterker nog: omdat we voor de meeste importeurs werken en de meest nieuwe versnellingsbakken behandelen lopen we ver voor op de concurrentie." Flushen doen ze bij Autrans al meer dan vijf jaar. Elke dag vinden er drie tot vier behandelingen plaats in de vestigingen in Lunteren en Tilburg. Maar het is geen heilige graal, waarschuwt Trapman. "Het belangrijkste is dat berijders inzien dat het om onderhoud gaat en niet om reparatie. Olie repareert immers niets. Wij adviseren liever vooraf of flushen zinvol is."

Social media

Een hele andere tak van sport waar Autrans in uitblinkt is social media. Ook een technisch bedrijf kan hierin ­effectief zijn, vindt Trapman. "Het is leuk en onze volgers zijn ook actief. Op deze manier kan je meer zaken onder de aandacht brengen en hou je op een actuele manier contact. Ook is Autrans tegenwoordig te bereiken via WhatsApp. Uiteraard moet je wel een beetje creatief blijven maar dat vinden wij juist leuk."